خانه » انشا پایه هشتم » انشا در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد

انشا در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد

3.4/5 - (16 امتیاز)

انشا صفحه 42 کتاب نگارش پایه هشتم

انشا در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد صفحه ۴۲ کتاب مهارت های نوشتاری پایه هشتم

 

انشا اول درباره دیدن مورچه ای که باری را می کشد 

 

مقدمه : طبق معمول مشغول خواندن کتابی بودم . یک ساعتی می شد که سرم را پایین انداخته بودم و غرق در متن کتاب شده بودم . کم کم حوصله ام رو به سر رفتن بود و چشمانم پف کرده بود . در همان لحظه چیزی را دیدم که توجه مرا به خودش جلب کرد .

 

 

بدنه : مورچه ای را که روی نوشته های سیاه رنگ صفحه حرکت می کرد ، دیدم . تکه کوچکی نان را با خود حمل می کرد و از راه رفتن سریعش متوجه شدم که می خواهد هرچه سریع تر به خانه اش برسد . به همین دلیل بود که از راه نزدیک ولی سخت تر را انتخاب کرده بود ، عبور از کتاب .

 

 

آن مورچه مرا به یاد همه کسانی انداخت که زحمت می کشند و تلاش می کنند تا زندگی شرافت مندانه ای داشته باشند . رفتگران ، کارگران ، پزشکان ، مهندسان ، دانشمندان و صدها شغل دیگر که درآن فرد هم برای خود نانی در می آورد و هم گرهی از مشکلات دیگران باز می کند.

 

 

در همان چنددقیقه ای که مورچه را نگاه می کردم ، چندین بار شاهد زمین خوردنش بودم . آن مورچه برخلاف بعضی از ما آدم ها ، پس از شکست خوردن تسلیم نمی شد و از ادامه راه دست نمی کشید . هربار که زمین می خورد ، دوباره بلند می شد .چندین دفعه بارش می افتاد ولی دوباره آن را بر می داشت و به راه خود ادامه می داد.مورچه به من آموخت که شکست ، انتهای راه نیست .

 

 

نتیجه : بالاخره مورچه از صفجه کتاب خارج شد و در بین سیاهی های فرش اتاق ، ناپدید شد. از آن موقع ، چشمم به مورچه ای نیفتاده است ولی هروقت که می بینم ،چیز های جدیدی از او می آموزم .

 

 

انشا دوم در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد 

انشا دوم در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد 

 

مقدمه : زندگی لبریز از دشواری ها است و پیوسته آدمی در کوشش است تا این راه دشوار را برای گذراندن زندگی طی کند. حیوانات نیز این دشواری ها را طی می کنند یکی از این حیوانات مورچه است .

 

 

بدنه : مورچه حشره ای اجتماعی است که در زیر زمین به صورت دسته ای زندگی می کنند . مورچه ها غذای خود را با تلاش بسیار زیادی به دست می آوردند . آنها در فصول گرم سال در حال جمع آوری آذوقه برای فصل سرد سال هستند.

 

 

مورچه ها توانایی بلند کردن بار با وزنی معادل چهل برابر وزن خود دارند . هر زمانی مورچه ای را با بار زیاد بر کولش می بینم یاد این سخن معروف می افتم که می گوید : میازار موری که دانه کش است , که جان دارد و جان شیرین خوش است

 

 

مورچه ها در تمام طول عمر خود دشواری می کشند ، مورچه ها تلاش بسیار زیادی برای بردن آذوقه به لانه شان میکنند . من چندین بار دیده ام که یک مورچه پس از چند تلاش ناموفق بلاخره موفق میشود که آذوقه را به لانه خود ببرد .

 

 

انگار از این نوع زندگی عاجز نمی شوند. آن ها همیشه امیدوارند هر چند راهی که برای رسیدن به لانه یا آذوقه طی می کنند سخت باشد باز هم با تلاش فراوان ادامه می دهند و به آسانی از چیزی دست نمی کشند .

 

 

مورچه ها دائماً به کمک شاخک های خود با یک دیگر تماس برقرار می کنند . آن ها به صورت گروهی زندگی می کنند و در بین آن ها توزیع کار وجود دارد . مورچه ها از لانه ی خود ، آذوقه خود و از هم دیگر مراقبت و محافظت می کنند.

 

 

مورچه ها یکی از فوق العاده ترین موجودات روی کره زمین هستند که درس های بزرگی به ما انسان ها می دهند . هر وقت مورچه ای را می بینم اوج عظمت و خلقت خداوند

 

 

به یادم می آید که چه نظم و قدرتی به مورچه ها عطا کرده است . این موجود زنده علاوه بر تلاش برای ادامه بقای خود ، برای بقای دیگر هم نوعانش هم نیز تقلای فراوانی می کند .

 

 

 

در قرآن کریم به مورچه ای با نام نمل اشاره شده است. بعضی از مورچه ها گوشت خوار و بعضی گیاه خوار هستند . مورچه ها بینی ندارند ، ولی حس بویایی بسیار قوی دارند . بیاییم همواره به این حیوان زیبا و پر تلاش احترام بگذاریم و از هر هرگونه آزار رساندن به آن ها پر هیز کنیم .

 

 

 

نتیجه گیری : مورچه ها با باری که می کشند به ما درس تلاش و پیشکار را گوش زد می کنند. آن ها در همه لحظات زندگی کار می کنند و از تلاش دست نمی کشند، آن ها درس های بزرگی به ما انسان ها می دهند .

 

 

منبع : سون اسکول

 

انشا در مورد درباره درمورد انشا در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد صفحه 42 ۴۲ کتاب نگارش مهارت های نوشتاری درس هشتم کتاب نگارش پایه هشتم 

دیدگاه ها 14 دیدگاه
  1. محمد مهدی
    در تاریخ 1398\/10\/09 :

    عایه. مطمعناً نمره بیست داره.

  2. مستر
    در تاریخ 1398\/10\/23 :

    بخونیم شاید 20 گرفتیم نوبت

  3. Faty
    در تاریخ 1399\/08\/11 :

    جالب بود😎💌

  4. محمد معین
    در تاریخ 1399\/08\/12 :

    انشا دومیه بهتر بود

  5. M.H.J
    در تاریخ 1399\/08\/27 :

    بد نبود

  6. فاطمه زمانی
    در تاریخ 1399\/09\/04 :

    به نظرم عالی بودن آنقدر که با خوندنشون لذت میبردم😄

  7. Alireza
    در تاریخ 1399\/09\/05 :

    سلام اینطور میگی هست ولی معلم ب نظرت نمی فهمه ک از روی یک چیز نوشتی؟

  8. علی اهور
    در تاریخ 1399\/09\/06 :

    خیلی انشا های خوبی بودند، ممنونم.

  9. مبینا
    در تاریخ 1399\/09\/14 :

    سلام
    انشاها بیشتر به صورت داستانی هستند
    در ضمن معلم من میره تو اینترنت و میبینه چه انشا هایی هستند و اگه بفهمه بدبختم🤕😭

  10. عشق
    در تاریخ 1399\/09\/17 :

    به نظر من عالی بود.
    روی من تاثیر گذاشت!!!!!🤑😝

  11. یسنا
    در تاریخ 1399\/09\/24 :

    خوب بود

  12. گلی
    در تاریخ 1399\/09\/24 :

    عالیه عالی 👌👌

  13. خودم
    در تاریخ 1400\/03\/10 :

    انشای دومی واقعا عالی بود خیلی خوشم اومد ، ولی نمیتونم بنویسمش چون معلم ما همشو تو نت میزنه میبینه و اگه بدونه مطمنا صفر میده ، ولی ایده گرفتم متشکرم 🙏

  14. ناشناس
    در تاریخ 1400\/09\/08 :

    خیلی خوبه ممنون از انشای خوبتون

    با عشق🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *