خانه » انشا پایه هشتم » انشا درباره طعم بستنی یخی پایه هشتم

انشا درباره طعم بستنی یخی پایه هشتم

انشا درباره طعم بستنی یخی پایه هشتم
4/5 - (3 امتیاز)

انشا در مورد طعم بستنی یخی کلاس هشتم

انشا صفحه 62 کتاب مهارت های نوشتاری 

 

 

مقدمه : هوای گرم تابستان و آفتاب داغ ظهر امان همه ما را بریده است . ۲ ساعتی می شود که برای پیاده روی به خارج از شهر رفته ایم و حالا وسط ناکجا آباد هستیم .ناگهان سوپر مارکتی از دور دست ها نمایان می شود .

 

 

بدنه : همین که وارد سوپر مارکت می شویم ، چشمم به یخچال بستنی می افتد و بستنی یخی باطعم آلو فکر و خیال مرا به خودش مشغول می کند . همه دوستانم به دنبال آب بودند ولی من در بند بستنی یخی گرفتار شده بودم .

 

 

همین که بستنی را در دهانم فرو می برم ، سردی بستنی را بر روی زبان ‌ و داخل دهانم حس می کنم. سریع بستنی را از دهانم خارج می نمایم و منتظر می مانم کمی گرم شود . این انتظار از ان انتظار هایی است که مدت هاست به دنبال آن بودم . ولی با این حال ، طعم ترش آلو ، همچنان در نوک زبانم باقی مانده است .

 

 

صبرم به پایان رسیده، تکه ای از بستنی را وارد دهانم می کنم و با وجود تمام ستمی که سرمای بستنی به دندان ها و زبانم وارد می کند ، آن را داخل دهانم نگه می دارم تا آب شود. این،سرما با اینکه دندان هایمان را خیلی عذاب می دهد و روح و روان من با طعم ترش آلو و خنکی بستنی شاد و سرحال می شود .

 

 

نتیجه : بستنی بالاخره تمام می شود . حالا من مانده ام با همان تشنگی قبلی . شاید بهتر بود به جای آن بستنی ، مثل بقیه دوستانم آب می خریدم . عَطشم رفع می شد . ولی حیف که به حرف دل خودم گوش دادم و به عقلم گوش نکردم . حالا به دنبال کسی هستم که باقی مانده آبش را به من بدهد .
زاهد پشیمان را ذوق باده در جان است \ عاقلا مکن کاری که آردت پشیمانی

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا درباره طعم بستنی یخی پایه هشتم

انشا صفحه 62 کتاب نگارش کلاس هشتم 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *