خانه » انشا پایه هشتم » انشا آزاد صفحه 20 کتاب نگارش پایه هشتم

انشا آزاد صفحه 20 کتاب نگارش پایه هشتم

انشا آزاد صفحه 20 کتاب نگارش پایه هشتم با موضوع باد آورده را باد میبرد
3.8/5 - (5 امتیاز)

انشا صفحه 20 کتاب نگارش

درس یک صفحه 20 اولین انشا کتاب مهارت های نوشتاری پایه هشتم

 

اکنون پس از انتخاب موضوع دلخواه، سفر نوشتن را آغاز کنید. با توجه به نقشۀ نوشتن که در درس آموختید، به سمت مقصد حرکت کنید.

 

موضوع انشا : باد آورده را باد می برد

 

مقدمه : از بچگی شنیده ایم که گفته اند بادآورده را باد می برد . این مثل زمانی استفاده می شود که برای به دست آوردن چیزی زحمت نکشیده باشی و معلوم است که آن را زود از دست میدهی.

 

بدنه : چند سال پیش، هوا طوفانی شد . همسایه ما پنجره اتاقش را باز گذاشته و فراموش کرده بود آن را ببندد . در آن باد و طوفان، یک طوطی زیبا با ترس و عجله وارد اتاق او شد. همسایه ما هم زود پنجره را بست تا طوطی فرار نکند و عصر همان روز برایش قفس خرید . طوطی را زندانی کرد و پشت پنجره گذاشت .

 

ما بچه ها بعد از مدرسه پشت پنجره خانه همسایه می رفتیم و با طوطی حرف می زدیم . همسایه می گفت به بالاترین قیمتی که پیشنهاد دهیم حاضر است طوطی را به ما بفروشد . طوطی خیلی غمگین بود و به جز سلام، چیز دیگری نمی گفت .

 

همسایه دائما دنبال مشتری برای طوطی می گشت . یک روز که آقای همسایه بیرون رفته بود، دخترش برای اینکه طوطی خوشحال شود، آن را از قفس بیرون آورد . طوطی هم از فرصت استفاده کرد و از پنجره بیرون رفت . آن روز آقای همسایه بلند بلند می گفت ضرر کردم و خانم همسایه می گفت بادآورده را باد می برد.

نتیجه : من یاد گرفتم وقتی چیزی را پیدا می کنیم، باید دنبال صاحبش بگردیم نه اینکه آن را برای خودمان نگه داریم زیرا با خوشحال کردن صاحب آن، ما هم شاد میشویم.

 

انشای صفحه 20 کتاب نگارش

منبع : سون اسکول

دیدگاه ها 9 دیدگاه
  1. زهرا
    در تاریخ 1398\/07\/06 :

    خوبه ولی ضایعه که تقلبه 😕

  2. آرین
    در تاریخ 1399\/06\/28 :

    خوبه، این خیالی هست یا نه؟

  3. ناشناس
    در تاریخ 1399\/07\/05 :

    مهم داستانش هست خیالی یا واقعی بودنش زیاد مهم نیس

  4. Sama
    در تاریخ 1399\/07\/12 :

    خوبه ی جورایی😕😊

  5. عرفان
    در تاریخ 1399\/07\/17 :

    پایان خوبی نداشت اما داستان خیلی خوب بود

  6. محمدرضا
    در تاریخ 1399\/07\/29 :

    سلام ببخشید شما انشا صفحه 23 را دارید ممنون میشم بگید

  7. ریحانه
    در تاریخ 1399\/09\/24 :

    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
    بود🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  8. فاطمه نکویی
    در تاریخ 1399\/09\/24 :

    من نوشتم ۲۰ شدم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *