خانه » انشا پایه هفتم » انشا در مورد درد دندان صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم

انشا در مورد درد دندان صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم

انشا در مورد درد دندان
3.6/5 - (9 امتیاز)

انشا در مورد درد دندان 

انشا صفحه 63 کتاب مهارت های نوشتاری پایه هفتم

 

انشا اول در مورد درد دندان

 

مقدمه : درد دندان یکی از سخت ترین و عاجز کننده ترین درد ها است . دردی که باعث بی حوصلگی ، عصبانیت ، تغذیه کم ، بی خوابی و هزاران مسئله دیگر می شود . این درد از آن نوع درد هایی است که باید خوب به آن توجه کرد .

 

بدنه : در اولین لحظه ای که درد دندان شروع می شود ، افسوس و پشیمانی غالب ترین حس ما است . لحظه هایی را که نوشابه و شکلات می خوردیم ، شب ها مسواک نمی زدیم و بی توجهی هایی که به دندان هایمان می کردیم از جلوی چشم ما یکی یک می گذرند افسوس که این ها تاثیر خوشا را گذشته غرق کده اند.در هرحال باید خودمان را از از منجلاب پشیمانی بیرون بکشیم و زیاد در آن نمانیم .

 

اینجاست که شروع می کنیم به پیاده سازی این ضرب المثل که ” ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است “. بعد از هر وعده غذایی ؛ مسواک زدن ، نخ دندان ، آب نمک ، و اجتناب از نوشابه و شکلات و … نمونه هایی از فعالیت های ما هستند که انجام بدهیم تا شر این درد را کم کنیم . چه بسا خرابی دندان ها جدی است و با این کار ها می توان آن را از بین برد . به هر حال ، انسان با امید زنده است و با امید زندگی می کند. نا امیدی عین مرگ است و این امید به آینده است که انسان را زنده نگه می دارد .

 

اگر همچنان درد دندان دست از سر شما برنداشته است و در رنج و عذاب هستید ، کار سختی در پیش دارید ؛ باید تاوان بدهید ، تاوان بی توجهی ها و نا مراقبتی هایی که در حق دندانتان کرده اید . دندان پزشک ، آخرین راه شماست.مبلغ زیاد ، درد و هز همه مهمتر ، دندانی که دیگر مثل روز اول نیست . آری ؛ حواستان بیاد جمع می بود و فکر این روز را باید سال ها پیش می کردید . دندانی که یا نیست و اگر هم هست ، با مواد شیمیایی پر شده و مثل قبل نیست .

 

نتیجه : زندگی ما انسان ها هم دست مثل قضیه دندان درد ماست.در زندگی با مشکلات فراوان روبرو می شویم ، غفلت می کنیم ، بی توجهی می کنیم و در نهایت شکست می خوریم ولی این شکست نباید مارا از پای در بیاورد.باید از شکست ها درس بگیریم و حواسمان را جمع جمع کنیم تا دیگر شکست را تکرار نکنیم .

 

 

انشا در مورد درد دندان

انشا دوم در مورد درد دندان

 

مقدمه : درد دندان ، عبارتی که با ترس و سوز همراه است ، عبارتی که حتی فکر کردن به آن نیز تداعی کننده ی صدای وحشتناک دستگاههای غول مانند مطب های دندانپزشکی است ، عبارتی که موضوع بسیاری از مثل ها است !

 

بدنه : در ابتدا گفتیم که درد دندان با سوز همراه است ، اغلب افکار به سمت موضوع کلیشه ای درد ناشی از آن و انتقال این حس به مغز توسط عصبهای فراوان زیر آن سوق پیدا میکنند ولی کیست که انسان توانگری که به فکر سوز مالی فقیران در هنگام ناخوش است و دست توانگری برای این کار دارد .

 

برعکس بسیاری از مردم موضوع دندان درد برای برخی شادی بخش روان آن ها است ! ، برای برخی این عبارت رنگش سبز و عطر آن مانند رایحه ی پولهایی است که از جیب مردم شارش میکنند .

 

درد دندان باعث فراموشی نیز می شود ، شاید بگویید ، چگونه ؟ ، براساس تجربه ی بسیاری از افراد در هنگام دندان درد حتی اگر غذایی با روکش طلا و به خوشمزگی غذاهای بهشتی برای خوردن وجود داشته باشد ، حتی فکر خوردن آنها نیز از ذهن آدم نمی گذرد و بسیاری غذاها فراموش شده و ابرهای سیاهی از جنس درد مغز را فرا می گیرد .

 

 

دندان درد حتی نوعش نیز فرق دارد ، اگر در یکی از مطب ها نشسته باشید ، تفاوت هارا خواهید یافت ! ، بیایید دو بیماررا مقایسه کنیم ، درابتدا فردی که اتوی کت و شلوارش مانند چاقو برنده است ، از ماشین میلیاردی خود پیاده شده ، به مطب رفته و علت دندان درد خودرا که حاصل از خوردن زیاد آجیل و شکلات های وارداتی و غیره است بیان میکند ، در مقابل بیمار دیگر از تاکسی پیاده ، وارد مطب شده و بعد از پرداخت حق ویزیتی که نصف حقوق او است ، روبروی دکتر نشسته و علت دندان درد خودرا که ناشی ازوجود سنگ لابه لای نهار خود یعنی عدس پلو است بیان میکند !

 

نتیجه : با بررسی تمامی موارد می توان به دو مقصود دست یافت که دندان درد نیز جنبه های مثبت و منفی خود را داراست و دیگری اینکه با دندان درد نیز می توان انسان ها و جامعه را شناخت !

 

 

 

انشا در مورد درد دندان

انشا سوم در مورد درد دندان

 

مقدمه : امروز میخاهم در مورد عضوی از بدن با شما سخن بگویم . که اگر نباشد نمیتوانیم غذا بخوریم و اگر از ان مراقبت نکنیم , یکی از بدترین درد ها به سراغمان می آید .

 

بند : دندان ها وظیفه جویدن غذا را دارند تا معده به راحتی بتواند غذایی که میخوریم را هضم کند . در واقع به معده کمک میکند که غذا بهتر هضم شود .

دندان درد یکی از بدترین درد ها را دارد که نتیجه مسواک نزدن , سیگار کشیدن , خوردن زیاد شیرینی , حتی خورد کردن چیز های سفت مانند استخوان و .. است .

انسان ها دارای 20 دندان شیری هستند که 10 تا در فک بالا و 10 تای دیگر هم در فک پایینی انسان است . و به مرور زمان دندان های اصلی که 32 تا هستند جایگزین این 10 دندان شیری میشوند .

زمانی که از دندان های خود مراقبت نمیکنیم باعث پوسیدگی آن ها میشویم و ابتدا دندان ها در برابر آب سرد ضعیف میشوند و سپس در هر حالتی درد میگیرد .

درد آن به قدری عذاب اور است که ممکن است شب خوابتان نبرد و بابت آن قرص مسکن بخورید . بهتر است با در اولین زمانی که متوجه خرابی دندان هایتان شدید به دندان پزشک مراجعه کنید .

زیرا اگر یک دندان خراب شود برای شما درست کردن آن ممکن است زمانبر باشد  و اینکه ممکن است هزینه سنگینی را بر دوش خودمان بیندازیم یا اگر در صورتی که مجبور شدیم آن را بکشیم باعث بد شدن وضع ظاهری خودمان میشیم .

و کاشت دندان باز هم پر هزینه تر از درست کردن آن است و مقاومت دندان اصلی را هم ندارد .

 

 

نتیجه : ما که میدانیم مراقبت نکردن از دندان ها باعث خراب شدن آنها و سپس به درد دندان و شاید به کشیدن آن منجر شود . پس قبل از خراب شدن دندان ها فکری به حال آنها بکنیم . در واقع از آنها به خوبی مراقبت کنیم

 

 

 

پایان 😊

 

انشا با مقدمه و نتیجه گیری در مورد درد دندان

انشا پایه هفتم صفحه ۶۳ درباره درد دندان

منبع : سون اسکول

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. نگار
    در تاریخ 1399\/03\/11 :

    سلام خوبه فقط اجازه کپی می دهدید ومجاز است🤔🤔

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *