خانه » انشا پایه هشتم » انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی
4.7/5 - (3 امتیاز)

انشا در مورد طعم خورشت قورمه سبزی

انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم

 

مقدمه : قورمه سبزی ، حتی اسم آن هم یاد آور طعم و عطر بی نظیر آن است ، این غذای ایرانی ، شامل تناسبی از طعم هاست و بقول جمله ای معروف و قابل لمس ، هیچ قورمه سبزی ای نمی تواند جایگزین قورمه سبزی مامان پز را باشد.

 

 

بدنه : در ابتدا گفتیم که طعم قورمه سبزی ، تناسبی از طعم ها و مزه هاست ، به نوعی طعم زیبای آن ، حاصل پیوند و اتحاد میان سبزی ها ، حبوبات ، گوشت و آب و غیره است.

 

 

اما نمی توان گفت هر قورمه سبزی ای خوشمزه است ! ، هر کاری در زندگی مانند پختن قورمه سبزی ، عشق می خواهد ، زیرا کاری که فقط برای رفع تکلیف باشد بیهوده است ، همانطور که در آشپزی اگر استعداد و شوق لازم نباشد ، غذا بی طعم خواهد بود .

 

 

یکی دیگر از مهم ترین عوامل خوشمزگی ، مربوط به مواد تشکیل دهنده است ، این بار نه ارتباط آن ها ، بلکه نوع و کیفیت آن ها مورد بحث است ، اگر بخواهیم آن را با زندگی ادغام کنیم ، می توانیم به انواع لوبیاها و شباهت آن ها با انسان ها و استعداد های مختلف اشاره کنیم ، یا کیفیت گوشت که در خوشمزگی غذا نقش مهمی دارد ، به نوعی نمایانگر کیفیت کار افراد و مسئولیت پذیری آن ها است که وجود چنین انسان هایی در کار گروهی ، موفقیت یا به قول خودمان خوشمزگی را به ارمغان می آورد .

 

 

گاهی اوقات در حال لذت بردن از طعم قورمه سبزی ، استخوان هایی به دندان انسان می آیند که طعم کل غذا را زیر سوال می برند ، و لقمه های بعد از آن دیگر طعم قبل را نداده و بیشتر از همیشه بازرسی خواهند شد که یاد آور برخی اشتباهات انسان است که تمام زندگی اورا تحت تاثیر قرار می دهند .

 

 

نتیجه : برخی کلمات زنده اند ، مانند شعر خانه ی مادر بزرگ ، سرمای زمستان ، طعم غذاها از جمله ، طعم زیبای قورمه سبزی ، ولی مهم تر از همه چیز ، تجربه ی این حس هاست و باید دانست که شاید فردایی برای تجربه وجود نداشته باشد !

 

منبع : سون اسکول

 

انشا در مورد طعم خورشت قورمه سبزی

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *