خانه » انشا پایه هشتم » انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران

انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران

انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران
3.2/5 - (4 امتیاز)

انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران

انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم

 

مقدمه : وقتی باران می بارد ، همه چیز عوض می شود . انگار کوچه ها همان کوچه های سابق نیستند . آدم ها همان آدم های قبلی نیستند. بعضی شان خوشحال میشن ، بعضی ناراحت. خاک هم جزو این دسته است . قبل از باران ، حین باران و بعد از باران خیلی خیلی فرق می کنه .

 

 

بدنه : موقع بارون ، بیشتر ما فقط یک چیز رو می بینن ، قطرات باران و صدای باران . این دو تا به اندازه کافی جذاب و دلربا هستند که حواس ما رو فقط به خودشون جلب می کنند.خاک باغچه هم درست عین ما غرق در تماشای قطرات بارون شده و هنوز نمیدونه که کم کم داره خیس میشه ، مثل اینکه خوابه خوابه! کسی هم نیست بیدارش کنه . پس منتظر می مونیم ببینیم بعد بارون چی پیش میاد .

 

 

خوب ، صدای گنجشک ها و کبوتر ها ، به ما میفهمونن که بارون دیگه بند اومده و خاک و بیدار میکنن. خاک هم که مدت هاست منتظر همچنین فرصتی بوده ، نهایت استفاده رو می بره . درست مثل قطعه زیبای موسیقی که توجه همه حاضرین در صحنه رو به خودش جلب می کنه . بوی خاک دور و بر رو فرا میگیره.وقتی بوش رو حس میکنم ، بوی ورق های کتاب نو یادم میاد . یاد وقت هایی میفتم که به نجاری یا چوب بری می رفتم و بوی هزاران چوب رو حس میکردم.واقعا صحنه زیبایی هست و من و یاد صدها چیز دیگر هم می اندازه .

 

 

خب دیگر کنسرت پرشکوه ما هم نقطه اوجش را اجرا کرده و الان در حال فرود است.رفته رفته رایحه اش کم تر میشود.تماشاچی ها هم کم کم دارن خسته میشن و سالن رو ترک می کنن. وقت رفتنه دیگه! همان طور که اومده بود رفت . بی سر و صدا ، یهویی ، بی جلب توجه.دیگر هیچکس به یاد آن صحنه ها نیست ، همه رفته اند مشغول کار خودشان شده اند . یکی درس میخواند ، یکی سرش توی گوشی است، یکی دراز می کشد.خلاصه ، دیگر خبری از آن کنسرت پر شکوه نیست .

 

 

نتیجه : بوی خاک با اینکه بسیار کوتاه و گذراست ولی در عین حال جذاب ، باشکوه و شورانگیز است . سعی کنیم در زندگی درست مثل خاک باشیم ، وقتی به قدرت می رسیم ، بی سر و صدا ، بدون ظلم و ستم سرکار بیاییم ، حماسه بیافرینیم و وقتی می رویم طوری برویم انگار نبوده ایم ، بدون هیچ کینه و انتقام .

 

انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران

انشا درباره بوی خاک پس از بارش باران صفحه 62 کتاب نگارش

دیدگاه ها 3 دیدگاه
  1. کوروش
    در تاریخ 1399\/11\/15 :

    عالی
    دست سازند درد نکنه

  2. سما
    در تاریخ 1399\/12\/06 :

    عالی

  3. آقای حسینی
    در تاریخ 1399\/12\/18 :

    خیلی انشا های قشنگی داره و همچنین خیلی انشا هاش خلاصه هست در نتیجه عالیه و خوبه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *