خانه » انشا پایه هشتم » انشا در مورد برداشتن یک ظرف داغ

انشا در مورد برداشتن یک ظرف داغ

انشا در مورد برداشتن یک ظرف داغ
2/5 - (2 امتیاز)

انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ

انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم

 

مقدمه : اغلب ما از زمان کودکی عباراتی مانند ( جیزه ، دست نزن ! ) ، ( ما رفتیم بیرون به اجاق گاز دست نزن ! ) یا ( به آن ظرف داغ دست نزن ! ) را شنیده ایم و در صورت عمل نکردن به این دستورات هم تاوان آن را کشیده ایم .

 

بند : برداشتن یک ظرف داغ نیازمند تجهیزات لازم و آمادگی است ، و بدون تجهیزات و برداشتن با عجله باعث ایجاد اثر های طولانی مدت یا حتی دائمی بر روی بدن ما می شود ، حاصل شتاب زدگی و بدون فکر عمل کردن نیز در زندگی چنین اثراتی را دارد ، اشتباهاتی که تجربه ی تلخی را برای ما به ارمغان می آورد تا آن را تکرار نکنیم و از آن درس بگیریم .

 

سوختگی در اثر برداشتن ظرف داغ به ما نشان می دهد که حتی کوچک ترین اشتباهات ، بزرگترین و دائمی ترین اثرات را می گذارند ، انداختن آن ظرف بر روی محیط اطراف نیز اثر گذار است ، حال چه برسد به اینکه درون آن پر باشد و با متلاشی شدن محتویات آن منطقه ی وسیعی را تحت تاثیر قرار دهد .

 

سوختگی محیط در اثر افتادن ظرف نشان دهنده ی این است که برخی اشتباهات نه تنها خود ما ، بلکه تمامی اطرافیان و کسانی که در زندگی ما نقش داشته اند را تحت تاثیر قرار داده و شعله های این اشتباه ، زحمت و تلاش چندین و چند ساله ی آن ها را می سوزاند .

 

اما همه ی راه های کسب تجربه به اثراتی مانند سوختن دست ختم نمی شود ، بلکه می توان زرنگ بود و با راهکار های نوآورانه بدون اندکی درد و زخم به تجربه های خود اضافه کرد ، یکی از این راه ها نگاهی به گذشته است تا برای ما مانند کلیدی به سوی آینده باشد ، یا استفاده از تکنولوژی برای راحتی کار ها مانند دستگیره های هوشمند و غیره .

 

نتیجه : یادتان نرود که اشتباهی که دو بار تکرار شود ، دیگر اشتباه نیست بلکه انتخاب است ، چه برسد به اینکه این اشتباه در زمینه ای مهم و حیاتی باشد که مثال آن سوختن چند باره ی دست و اثرات آن در اثر برداشتن یک ظرف داغ است !

 

منبع : سون اسکول

 

انشا در مورد برداشتن یک ظرف داغ

انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *