خانه » انشا پایه هفتم » انشا در مورد بار کج به منزل نمیرسد صفحه 76 کتاب نگارش پایه هفتم

انشا در مورد بار کج به منزل نمیرسد صفحه 76 کتاب نگارش پایه هفتم

انشا در مورد بار کج به منزل نمیرسد صفحه 76 کتاب نگارش پایه هفتم
3.7/5 - (9 امتیاز)

انشا در مورد بار کج به منزل نمیرسد

صفحه 76 کتاب نگارش پایه هفتم

 

انشا اول درباره بار کج به منزل نمیرسد

 

مقدمه : هر عملی که در زندگی ما انجام می گیرد، عواقب و نتایجی دارد . حال ممکن است این عواقب نیک یا بد باشند . ناراستی و حقه بازی جزء کارهایی است که عاقبت خوبی ندارد و با گذشت زمان آثارشان را نشان می دهند.

 

 

بدنه : نظام آفرینش نیز بر پایه راستی و دادگری بنا شده است و هرگونه کژی [معنی کژی = انحراف ] ، و ناراستی در آن بی ثمر و تباه خواهد بود.در نقطه مقابل ، هر کاری که اساس محکم و درستی داشته باشد ، پر ثمر و مفید خواهد بود.

 

 

بی گمان این ضرب المثل را شنیده اید که : بار کج به منزل نمی رسد . این مثل در تشویق به درستکاری و اخطار به افرادی که به بیراهه می روند کاربرد دارد و از آن این گونه می توان برداشت کرد که : هر کاری که اساس و بنیانش سست و کج باشد ، بی شک نتیجه نامطلوبی به بار خواهد آورد .

 

 

به طور مثال اگر یک ساختمان پی و بنیان استوار و اساسی نداشته باشد ، با خفیف ترین زمین لرزه ، دچار بیشترین ادثه و خرابی خواهد شد. و یا دانش آموزی که با تنبلی و تقلب سال تحصیلی را سپری می کند ولی در انتها و در زمان امتحان نهایی ، در قبول شدن به مشکل می خورد.

 

 

نتیجه : همان طور که دیدید ، سرانجام راستی ، خوشبختی و فرجام کژی و ناراستی شکست و ناامیدی است . اگر خواهان موفقیت در زندگی هستیم ، باید راستگو و درست کردار باشیم و بدانیم که در مسیر راستی ، کلمه ای به نام گم شدن وجود ندارد.
به گیتی به از راستی پیشه نیست / ز کژی بدتر هیچ اندیشه نیست

 

 

حکایت-بار-کج-به-منزل-نمیرسد

انشا دوم در مورد بار کج به منزل نمیرسد :

 

مقدمه : انسانی که مال حرام به خانه بیاورد آن خانه بی برکت میشون و بر عکش اگر کسی مال حلال به خانه بیاورد خانه او پر از برکت میشود .

 

 

بدنه : یک خوانواده با دو فرزند , یک فرزند سالم و صالح و فرزندی دیگر نادان و خلاف کار , آنها پدر پولداری داشتند پدری با داریی هایی کلان ,در کوچکی مارد خود را از دست داده بودند و پس از سکته ای که پدرش کرد و از دنیا رفت .

 

 

فرد خلافکار با برادرش بر سر ارث با برادرش دعوایش شد و همه ی دارایی های پدرش را به نام خود کرد و برای خود برداشت  پسر صالح و دانا جمله ای از زبانش در آمد و به او کفت بار کج به منزل نمیرسد ولی آن پسر اصلا به گفته برادرش برادرش اهمیتی نداد او با کمی از آن پول ماشین مدل بالا , خانه ای لوکس و زیبا و باغی گرفت .

 

 

سالها گذشت و گذشت , او ازدواج کرد و تصمیم گرفت که به مسافرتی بروند . آن ها در راه مسافرت بودند که ناگهان تصادف کردند و آن مرد به شدت زخمی شده بود ولی زنش حتی یک تار مو از سرش کم نشد . به بیمارستان منتقل شدند شدت جراحت مرد انقدر بالا بود که تمام داریی هایش را خرج کرد ولی باز هم نمیتوانست خوب راه برود

 

 

نتیجه : برادرش به عیادتش آمد و به او گفت : همان طور که گفته بودم بار کج به منزل نمیرسد . مرد به اشتباه خود پی برده بود اما چه فایده وقتی که کار از کار گذشته بود .

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا درباره بار کج به منزل نمیرسد کلاس هفتم

انشا صفحه 76 کتاب مهارت های نوشتاری پایه هفتم

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. محمد
    در تاریخ 1398\/02\/22 :

    عالی بود من که خوشم اومد

  2. MOBINA
    در تاریخ 1399\/01\/29 :

    بسیار عالی
    متشکر از لطف شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *