خانه » انشا پایه هفتم » انشا در مورد فداکاری بر اساس پرسش های طرح شده

انشا در مورد فداکاری بر اساس پرسش های طرح شده

انشا در مورد فداکاری با پرسش های طرح شده
5/5 - (2 امتیاز)

انشا در مورد فداکاری برای کلاس هفتمی ها

انشا صفحه 92 کتاب مهارت های نوشتاری

 

 

برای موضوع فداکاری پرسش هایی طرح کنید و بر اساس آن ، متنی بنویسید

 

 

فداکاری چیست؟ ، فداکار کیست؟

فداکاری در زمینه های مختلف مانند: سیاسی ، جامعه شناسی و روان شناسی معنا و مفهوم متفاوتی دارد ، یا حتی ممکن است در کشور های مختلف به گونه های مختلف توصیف شود ، اما به طور کلی فداکاری به معنای از خود گذشتگی است و فرد فداکار کسی است که این وظیفه ی مهم را بر دوش می کشد.

 

 

از خود گذشتگی یعنی چه؟

از خود گذشتگی گونه های مختلفی دارد ، به عنوان مثال: از خودگذشتگی در زمینه ی مال و ثروت ، جان و زندگی ، دادن جای خود در صف به فردی دیگر ، کار و تلاش سخت به جای تفریح و… .

 

 

شما تا چه حدی فداکار هستید؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید از خود بپرسیم که آیا می توانستیم مانند شهدا از جان شیرین خود بگذریم تا جان و حرمت مردم یک کشور را نجات دهیم؟ ، آیا می توانیم بخش قابل توجهی از ثروت خود را به خیریه ها اهدا کنیم؟ ، آیا می توانستیم از وقتی که برای تفریح یا مسافرت گذاشته بودیم بگذریم و مشغول به ساختن خانه ای جهادی برای فرد فقیر یا روستایی شویم؟ ، آیا توانستیم یا می توانیم از تفریحات خود بکاهیم تا با تلاشی سخت و آموزش مداوم ، آینده ای خوب برای خود و فرزندانمان ایجاد کنیم؟

 

 

در چه زمینه هایی فداکاری لازم است ؟ آیا فداکاری در هر زمانی واجب و مفید است؟

همانطور که در اغلب زمینه ها توصیه شده است ، باید در بحث فداکاری نیز اعتدال رعایت شده و از افراط و تفریط جلوگیری شود ، فداکاری در همه جا و همه زمان علاوه بر سو استفاده ی مردم و القای این تفکر که وظیفه ی اوست! ، باعث عقب ماندگی و عدم پیشرفت در زمینه های مختلف مادی و انسانی نیز می شود ، پس باید با اندیشه ی درست و درک موقعیت مناسب مانند زمان جنگ ، به فداکاری بپردازیم.

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا در مورد فداکاری کلاس هفتم

انشا صفحه 92 کتاب نگارش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *