خانه » انشا پایه هشتم » انشا در مورد ضرب المثل خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

انشا در مورد ضرب المثل خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

انشا در مورد ضرب المثل خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
4.5/5 - (2 امتیاز)

ضرب المثل خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

انشا صفحه 45 کتاب مهارت های نوشتاری پایه هشتم

 

 

اغلب ما با این عبارت آشنایی داریم (( من پولدار نیستم که جنس ارزان قیمت بخرم! )) ، اغلب ما در فروشگاه ها دنبال اجناسی می گردیم که از نظر ظاهر شبیه اجناس با کلاس و گران قیمت باشد ولی با قیمتی ارزان و بدون توجه به کیفیت!

 

 

فکر میکنیم هدف ما از به دنیا آمدن مانند پولدارها دیده شدن است ، اما اگر قرار بر کسب در آمد است ، هدف اصلی پولدار شدن است ، نه مانند پولدار ها رفتار کردن!

 

 

(( اگر چیز هایی بخریم که به آن ها نیاز نداریم ، به زودی چیزهایی را خواهیم فروخت که به آن ها احتیاج داریم. )) این جمله حکایت خیلی از ماهاست ، افرادی که فقط بر زرق و برق زندگی خود می افزایند ، امان از اینکه این زرق و برق ها به دلیل پایه های ضعیفی به نام آینده نگری بر آن ها فرو خواهد ریخت.

 

 

این افراد ، در نتیجه ی این خرابکاری یا ریزش زندگی خود تازه یاد این عبارت می افتند که (( باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید! )) ، در صورتیکه اگر از ابتدا آدم عاقلی همراه آنان بود و ضرب المثل (( خانه از پای بست ویران است ، خواجه در بند نقش ایوان است! )) به آنان گوشزد می کرد ، باعث قوی شدن پایه های زندگی باطنی و ظاهری آنان می شد.

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا در مورد ضرب المثل خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

انشا صفحه 45 کتاب نگارش کلاس هشتم 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *