خانه » انشا پایه هشتم » انشا در مورد صدای وزش شدید باد

انشا در مورد صدای وزش شدید باد

انشا در مورد صدای وزش شدید باد
5/5 - (1 امتیاز)

انشا درباره صدای وزش شدید باد

انشا صفحه 53 کتاب نگارش پایه هشتم

 

مقدمه : همه چیز ناگهان عوض شده ، خیابان ها خلوت تر شده اند . مردم با چشمانی نیمه باز و با عجله راه می روند . انگار کسی دیگر نمی خواهد در خیابان باقی بماند . خود من همین طور می خواهم هرچه زود تر به خانه بروم . آری درست حدس زده اید،باد شدیدی در حال وزش است .

 

بدنه : صدای خش خش برگ درختان بیش از هر صدای دیگری به گوشم می رسد ؛ برگ هایی که با موسیقی می رقصند و دائما به هم برخورد می کنند . صدای هوهوی باد ، صدای بوق ماشین ها را در خود ناپدید کرده است و به سختی می توانم آن هارا بشنوم . سنگینی باد را در گونه ها و پیشانی خود حس می کنم و هوهوی باد مرا از فکرکردن به موضوع دیگری دور کرده است .

 

 

ناگهان رفیق دوران کوکی ام را چند متری آن طرف تر می بینم.صدایش می زنم . ولی او هم درست مثل من غرق در صدای باد و برگ درختان شده است و با عجله دارد راه می رود.دوباره و این بار با صدایی بلند تر صدایش می زنم و امید دارم این بار صدایم را بشنود . انگار صدایم راشنید ، نگاهی به پشت سرش می اندازد ولی حیف که باد ، معرکه راه انداخته و گرد و خاک همه جا را گرفته . مثل اینکه نمی تواند مرا ببیند و حتما فکر میک ند خیالاتی شده است .

 

ای وای ! باز هم همان داستان همیشگی ! ماسه ای ریز در چشمم فرو رفته و دیکر نمی توانم چشمانم را باز کنم . تلاش می کنم تا چشمانم را باز کنم و پلک بزنم بلکه از شر این فسقلی خلاص شوم . در همین حال رویم را در جهت خلاف وزش باد می گیرم تا مبادا ذره دیگری در چشمم فرو نردو.حالا باد تبدیل به کابوس من شده است . آن از دوستم که نتواسنتم ببینمشو این هم از چشمم .

 

نتیجه : بالاخره به خانه می رسم . چه چیزی دلچسب تر از یک استکان چای داغ در این لحظه می تواند باشد؟آن را می نوشم . انگار آن ماسه ی ریزی که مرا کلافه کرده بود هم رفته است . باد هم همچنان در تلاطم و جنب و جوش است و تماشای رقص درختان از پنجره اتاق حس خوبی به من می دهد.ولی ای کاش این حس خوب را هنگامی که همراه و رودر روی باد بودم می داشتم !

 

انشا درباره صدای وزش شدید باد پایه هشتم صفحه 53

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *