خانه » انشا پایه نهم » انشا در مورد شانس پایه نهم

انشا در مورد شانس پایه نهم

انشا در مورد شانس
4.5/5 - (2 امتیاز)

انشا درباره شانس

انشا صفحه 21 کتاب مهارت های نوشتاری پایه نهم

 

انشا اول در مورد شانس

 

مقدمه : به راستی این شانس چیست که همه عالم دیوانه ی اوست! ، شاید شنیده باشید که برخی افراد درهنگام آغاز کاری مهم ، از ته دل این عبارت را می گویند: (( یا شانس و یا اقبال ! )) ، ولی آیا تمام اتفاقات دنیا شانسی است و زندگی ما حول محور چیزی مانند تاس می گذرد؟!

 

بدنه : در بسیاری از سخنرانی های انگیزشی گفته می شود که شانس تنها بخش بسیار کوچکی از ماجراست و نود درصد نتیجه ی کار به عرق ریختن ما و پشتکار ما بستگی دارد ، در ادامه نیز می گویند ، هر اشکی که بعد از شکست میریزیم حاصل عرق هایی است که هنگام کار نریختیم!

 

 

ولی از طرف دیگر ماجرا ، شانس که بخش بسیار کوچکی از کار بود ، تبدیل به عامل کلیدی در برخی اتفاقات می شود ، به عنوان مثال صد ها کلیپ در فضای مجازی وجود دارد که افراد با صدم ثانیه از تصادف یا اتفاقی ناگوار یا حتی مرگ نجات می یابند ، حال در اینگونه مسائل به مجموعه ی زمان و مکان و بسیاری عوامل دیگر که در جلوگیری از حادثه نقش داشته اند با عنوان شانس یاد می شود.

 

 

بیایید جور دیگر نگاه کنیم ! ، شاید شانس فقط بهانه ای برای افراد تنبلی است که آخر و عاقبت بد خود را به جای آن که به کم کاری خود نسبت دهند به راه گریزی به نام شانس نسبت می دهند و یا حتی ممکن است در زمان های دور قبیله ای به نام تنبل ها این کلمه را ابداع کرده باشد!

 

 

اما هر چقدر هم که در جامعه ، درباره ی شانس بحث و گفت و گو شود باز هم نمی توان تاثیرات آن را بر زندگی نادیده گرفت ، اما نباید فراموش کرد که بیش از نود درصد راهمان به سوی اهداف توسط رفتار و انتخابات ما شکل می گیرد و آن ده درصد باقی مانده که به شانس نسبت داده می شود ممکن است سنگ جلوی پای ما بیندازد یا برعکس ، راه را برای ما هموار کند ولی در آخر اگر می خواهیم موفق باشیم چه سخت و چه آسان ، باید آن راه و جاده ساخته شود !

 

 

نتیجه : چه بسا کسانی که با تحمل سختی ها و کوشایی ، شب و روز کار کرده اند و پس از رسیدن به قله های موفقیت ، مردم برای آن که موفقیت آن هارا کوچک جلوه دهند ، کار سخت آن هارا زیر سوال برده و به آن لقب شانس می دهند ، ولی یادتان باشد وقتی که کار از کار گذشته باشد ، هیچکدام اهمیتی ندارند….!

 

 

 

انشا درباره شانس

انشا دوم درباره شانس

 

مقدمه : در برخی از ورزش ها به خصوص ورزشی مثل فوتبال ، در بیشتر مواقع برد و باخت به سطح بازی تیم مرتبط است اما به عقیده من در بازی های پایاپای و برابر ، شانس نقش مهمی دارد.شما شانس را چطور می شناسید؟

 

بدنه : هنگامی که شما در انجام کاری ناگهان به مشکل می خورید ، احتمالا می گویید : تف به این شانس ، یا می گویید : لعنت به این شانس . شاید حق با شما باشد ولی این را هم باید بدانید که هر اتفاقی علت خودش را دارد و چه بسا این بدشناسی جان و مال و شما را نجات بدهد.

 

 

فقط با خرشانسی نمی توانید به هرچیزی که می خواهید برسید.بلکه باید دانش و توان کافی داشته باشید .چه بسیارند افرادی که بخاطر نداشتن دانش و توان کد نظر ، درآمد و سرمایه خود را از دست داده اند.

 

البته خرشانسی یا بدشانسی فقط در مورد مشکلات زندگی نیست . همین شانسی که داریم در موردش حرف می زنیم عامل بوجود آمدن بازی های جذابی نظیر منچ و شیرخط و…شده است ؛بازی هایی که شانس در آن حرف اول را می زند.

 

 

نتیجه : در نهایت اینکه خرشانسی یا بدشناسی مخصوص فرد خاصی نیست و همه افراد می توانند در مواقعی خرشانسی بیاورند یا بالعکس . مهم این است که باید از شانس هایی که به ما رو می شود نهایت استفاده را ببریم.و بدانیم هیچ چیزی بی دلیل نیست.

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

 

تمامی انشا های صفحه 21 

( گذر رودخانه , آدم فضاییاذان , شانس , فیل و فنجان )

 

 

 

انشا درباره اذان به همراه بدنه مقدمه و نتیجه

انشا در مورد درباره شانس صفحه 21 ۲۱ کتاب مهارت های نوشتاری نگارش پایه کلاس مقتع نهم به همراه بدنه , مقدمه و نتیجه .

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. سوین
    در تاریخ 1399\/07\/17 :

    زیادی جذاب نبود در کل بد بود وبه درد هیچ کس نمیخورهالبته به غیر از پسرا اخه انشا پسرا افتضاحه😒😒😂😂😂

  2. بی نام
    در تاریخ 1401\/02\/31 :

    دوست عزیز اولا شما چه میدونی تو مدرسه پسرونه چه خبره
    دوما اصلا به شما چه مربوطه انشا ما چجوریه
    این بی شخصیتی خودتو میرسونه

  3. RADIN
    در تاریخ 1401\/07\/22 :

    هر چی هست از انشای شما ها که همش در مورد گل و پروانست بهتره😐🥂

  4. ★彡⌁Ⱥ͢͢͢๓ìℝ⌁彡★
    در تاریخ 1401\/07\/30 :

    نه که انشاء شماها خیلی جذاب و رمانتیکه 🤦😒🗿

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *