خانه » انشا پایه هفتم » انشا در مورد ناخن پایه هفتم

انشا در مورد ناخن پایه هفتم

3.5/5 - (4 امتیاز)

انشا در مورد ناخن

صفحه 62 مهارت های نوشتاری هفتم

 

انشا اول درباره ناخن

مقدمه : ناخن ، تا به حال دقت کرده اید که چه عضو مهمی است ؟! ، انگشتان آن را مانند سپری در برابر ضربه ها در دست گرفته اند و مانند دو دوست اگر به یکی از آن ها آسیبی برسد ، دیگری اندوه خود را از راه درد نشان می دهد !

 

 

بند : تا به حال به این فکر کرده بودید که اگر انسان ناخن نداشت ، چه می شد ؟ ، چند صد نفر که در سالن های زیبایی ناخن کار می کنند ، بیکار می شدند ، چند صد کارخانه ی مرتبط با ناخن مانند لاک و ناخن گیر و غیره تعطیل می شدند ؟ ، چه دکتر هایی که بدون مریض می ماندند !

 

 

شاید نداشتن ناخن بعضی اوقات به سود انسان باشد ، زمانی که صورتی با پرخاشگری فردی با ناخن خراشیده می شود و یا چه بیماری هایی که در اثر عدم رعایت بهداشت مرتبط با ناخن ایجاد و منتقل می شود ، چه دردهایی که بعضی کارگران در اثر فشار بالای کار و شکستن ناخن تحمل میکنند ،

 

 

ناخن برای این چنین انسان هایی ، دیواری از خاطره های بد در ذهن شان ایجاد می کند و جدای از بحث خوبی و بدی ناخن ، می توان از آن درس هایی هم گرفت ، مثلا کوتاه کردن ناخن به اندازه ی حد و مرزی که مشخص شده است به ما میانه روری را می آموزد و یا تشخیص بیماری ها از رنگ و شکل ناخن ، اهمیت داشتن قدرت تحلیل را به ما یاد می دهد.

 

 

ناخن ، این هدیه ی الهی چقدر در دستان بعضی کودکان مورد ظلم قرار می گیرد ، کودکانی که تفریح و عادت آنان جویدن ناخن است و دندان آنها از دید ناخن هایشان یک دشمن به حساب می آید که مانند هیولایی سر آن ها را قطع می کند.

 

 

نتیجه : بیایید از این به بعد از این نعمت الهی محافظت کرده و از آن درست استفاده کنیم و بعضی اوقات خود را جای آن ها بگذاریم ، مثلا همانطور که در هنگام بلند شدن مو ها به پیرایشگر سری می زنیم ، این را هم بدانیم که پیرایشگر ناخن ها ناخن گیر است و آن ها نیز نیازمند پیرایش اند…!!

 

 

انشا در مورد ناخن

انشا دوم در مورد ناخن

 

مقدمه : از آغاز تاریخ بشریت تا الان ، انسان بیشتر از هرچیز دیگری، به خود و جسم خود بیشترین اهمیت و توجه را قائل شده است و همواره سعی کرده است تا هیچ عیب و نقصی در بدنش نداشته باشید.ناخن انسان هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

بدنه : وقتی پیش دخترها از ناخن حرفی زده می شود ، ناخودآگاه لاک ناخن هم به ذهنشان خطور می کند . زیبایی ملاک مهم است و چه چیر بهتر از لاک ، ناخن را زیبا می کند ? از این رو ، شرکت های بزرگی در این زمینه فعالیت می کنند و پول های هنگفتی جابجا می کنند . مخترع لاک ناخن زیبا پسند بودن انسان را به خوبی درک کرده بود و تجارت عظیمی را پدید آورد .

 

اکنون سوالی به ذهن مریض من خطور می کند ؛ آیا دخترها فقط لاک می زنند و کار دیگری برای زیباتر کردن ناخنشان انجام نمی دهند ? خیر ؛ این طور نیست ، کاشت ناخن هم یکی دیگر از این گونه کارهاست . حتما شما هم عروس ها یا افراد دیگری را دیده اید که با ناخن های بلند زده ، خود را زیبا تر کرده و توجه ها را به سوی خود جلب می کنند .

 

 

شاید باورتان نشور ولی در موسیقی نقش مهمی دارد . نوازندگان ماهر سازهایی مثل سه تار ، گیتار ، تار و … به جای اینکه با استفاده از وسیله ای به نام مضراب ساز بسازند ، ناخن انگشت اشاره خود را دراز می کنند و با استفاده از آن ساز می زنند . حال تصور کنید اگر ناخن این نوازنده بشکند ، این فرد تاروزها باید منتظر بماند تا ناخنش رشد کند و تا آن روز به اجبار مجبور با مضراب ساز بزند .

 

نتیجه : همه این ها را گفتم تا بدانید ناخن چه کاربرد ها و نقش هایی در زندگی ما دارد . ناخنی که علی رغم کوچکی اش ، باعث رد و بدل شدن میلیارد پول در سرتاسر دنیا می شود . در نهایت اینکه مراقب ناخن هاتون باشید .

 

 

 

انشا سوم درباره ناخن

 

مقدمه : امروز میخواهم در مورد یکی از کوچک ترین اعضای بدن با شما سخن بگویم که از کلسیم و ویتامین تغذیه میکند و بر روی انگشتان پا و دست تشکیل میشود .جزئی از بدن که وجود ان در بدن ما میتواند ضروری باشد .

 

بدنه : ناخن ها هر ماه به طور متوسط 3.5 میلی متر رشد میکنند . البته هر چقدر سن انسان ها بیشتر میشود این رقم کاهش میابد . شاید تا به حال نشنیده باشیم اما ناخن های دست تقریبا دوبرابر ناخن های پا رشد میکنند رشد ناخن های پا 1.6 میلی متر در ماه است . و ناخن ها در فصل های مختلف رشد متفاوتی دارند مثلا تابستان که نور خورشید تابش تند تری دارد بر رشد زود تر ناخن ها اثر میگزارد . و نکته مهم این است که ناخن اقایان زود تر از ناخن مردان رشد میکنند.

 

بند دوم : معمولا پزشک ها برای تشخیص بیماری به ناخن انسان ها نگاه میکنند . ناخن های سرد و رنگ پریده نشان دهنده ی بیماری نارسایی قلبی , ناخن های ضعیف و نازک نشان دهنده ی کمبود مواد مغذی مانند اهن در بدن است ,و رنگ ناخن ها , لکه های قرمز روی ناخن و …. از دیگر نشانه های دیگر وجود بیماری در بدن ما انسان ها  است .

 

بند سوم : یکی از مکان هایی که میکروب ها در انجا به راحتی میتوانند رشد کنند ناخن است پس ما باید ان ها را کوتاه کنیم و یا آن ها را هر چند روز یک بار تمیز کنیم. ناخن را میتوان وسیله ای بسیار مهم برای بلند کردن اجزاء از روی ستوه ساف معرفی کرد مانند بلند کردن خط کش از روی سرامیک های ساف که با دست هایی که ناخن بلند ندارند ممکن است کمی طول بکشد ولی افرادی که ناخن بلند دارند به راحتی میتوانند خط کش را از روی سرامیک بردارند . یا مثالی دیگر مانند بلند کردن چسبی که به چیزی چسبیده است اشاره کرد . از دیگر کاربرد های ناخن زیبایی است که اکثراً خانم ها به آن اهمیت میدهند و با گزاشتن ناخن مصنوعی به زیبایی خود می افزونند .

 

 

بند چهارم : چپ دست بودن یا راست دست بودن انسان ها در رشد ناخن های انها تاثیر دارد زیرا با دستی که مینویسیم باعث کردش خون در دست بشود و باعث زود رشد کردن ناخن ها در دست انسان ها میشود . بزرگترین ناخن ها متعلق به یک خانم آمریکایی است . ناخن های ا  هفت متر طول دارد و ناخن های دست چپ او بزرگ تر از ناخن های دست راست او است . این زن رکورد بزرگترین ناخن های دست را در کتاب گینس ثبت کرده است .

 

نتیجه : انسان ها دارای تعداد زیادی اجزا در بدن خود هستند این که یکی از کوچک ترین اجزای بدن انسان دارای نشانه ها و خواص زیادی است نشان دهنده عظمت و بزرگی خداون یکتا است . پس ما با مراقبت کردن از آن و جلوگیری از رشد میکروب ها در بدن خود به آن اهمیت بدهیم .

 

پایان 🙂

انشا در مورد ناخن

پایه هفتم درس پنجم صفحه۶۲  ناخن

انشاء پایه هفتم در مورد ناخن صفحه ۶۲

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *