خانه » انشا پایه نهم » انشا در مورد ماهی در حوض قالی به صورت طنز و غیر طنز

انشا در مورد ماهی در حوض قالی به صورت طنز و غیر طنز

انشا ماهی در حوض قالی با فضای طنز و غیر طنز
5/5 - (4 امتیاز)

انشا درباره ماهی در حوض قالی به صورت طنز و غیر طنز

انشا صفحه 55 کتاب نگارش پایه نهم

 

انشا طنز ماهی در حوض قالی :

 

مقدمه : آخیش ، بالاخره این پسر بچه از روی من بلند شد ، حالا می توانم راحت حرف بزنم! ؛ سلام ، همانطور که شاید تابحال هم فهمیده باشید ، من ماهی حوض قالی هستم ، زندگی من مشکلات و مزایای خود را دارد و اندکی می خواهم با شما درد و دل کنم ، البته اگر تا پایان حرفهایم کسی روی من ننشیند !

 

بدنه : خلاصه ، داشتم می گفتم ، زندگی در این حوض بافته شده از نخ چندان هم زیبا نیست چون به نوعی من فقط زنده هستم و زندگی نمی کنم ، هر لحظه ممکن است قسمتی از صبحانه ، نهار ، شام و یا حتی میان وعده ها روی من بیفتند و مرا لکه دار کنند!

 

از همه بد تر ، بازی کردن بچه های فامیل روی این قالی است ، وقتی پایشان را روی من می گذارند ،هم دردم می آید و هم قلقلکم ، اصلا حس عجیبی است! ، در طرح قالی حوض من ، ماهی دیگری بافته نشده است ، بخاطر همین تنها هم هستم.

 

ولی این نوع زندگی خوبی های خاص خودش را هم دارد ، به عنوان مثال وقتی قالی حوض مرا به قالیشویی می برند ، یک آبتنی حسابی می کنم ، علاوه بر آن قیمت این قالی به خاطر ریزه کاری های روی بدن و پولک های من روز به روز بالاتر می رود و به من احساس غرور خوبی می دهد.

 

نتیجه : خلاصه ، تا کسی روی من ننشسته ، از من به شما نصیحت که در هر موقعیتی که هستید علاوه بر ارزیابی مشکلاتتان ، سعی کنید خوبی هارا در چیز های کوچک ببینید ، عمر ، کوتاه است و یکبار زندگی می کنی ، پس لذت ببر… !

 

 

 

انشا غیر طنز ماهی در حوض قالی :

 

مقدمه : ماهی در حوض قالی ، علاوه بر زیبایی بخشیدن به طرح نقش نقش خانه ، یادآور خاطرات و آموزنده ی درس های ارزشمندی است ، البته به شرطی که چشمانی بینا و ذهنی تحلیلگر داشته باشیم.

 

 

بدنه : همانطور که گفتیم ، ماهی حوض قالی ما ، یادآور خاطرات است ، خاطراتی قدیمی از جنس صمیمیت و مهربانی ، خاطرات خانه های قدیمی و فرش های دستبافت خانه ی مادربزرگ و پدر بزرگ و بازی های بچگی روی آن ، یاد آور سفره های بزرگ دورهمی روی زمین بر روی آن و صد ها خاطره ی دیگر… .

 

 

اما از این ماهی زیبا چه درس هایی می توان گرفت!؟ ، شاید از دور ، دنیای آن ماهی کوچک به نظر بیاید ولی اگر از چشم ماهی به آن حوض قالی یک نگاهی بیندازیم خواهیم فهمید که حوض کوچک قالی از دید او دنیایی بی نهایت و سرشار از حیات و سرزندگی است ، پس در زندگی مان بهتر است زود قضاوت نکنیم و یک موقعیت را از چند زاویه ی دید بررسی کرده و سپس قضاوت کنیم.

 

 

یا ریزه کاری های روی بدن و پولک هایش که به ارزش قالی می افزاید ، ما را متوجه این موضوع می کند که هر چقدر تجربه ی انسان بیشتر باشد و بیشتر ذهنش را به کار گیرد ارزشش بالاتر خواهد رفت و ده ها درس دیگر… .

 

 

نتیجه : ماهی حوض قالی علاوه بر افزودن زیبایی به خانه های ما ، باعث تفکر ما هم می شود ، واقعا چه فوایدی که این ماهی کوچک خاطره انگیز هم در دنیای انسان ها و هم در دنیای خود دارد… !

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا صفحه 55 کتاب نگارش پایه نهم

انشا ماهی در حوض قالی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *