خانه » انشا پایه نهم » انشا در مورد سایه آدم به صورت طنز و غیر طنز

انشا در مورد سایه آدم به صورت طنز و غیر طنز

انشا طنز و غیر طنز در مورد سایه آدم پایه نهم
4.3/5 - (6 امتیاز)

انشا در مورد سایه آدم

انشا صفحه 55 نگارش پایه نهم

 

 

انشا غیر طنز درباره سایه آدم

 

مقدمه : تا چند ساعت پیش پشت سرم بود ، الان جلوی من است ، بلند و کوتاه می شود ، نمی توانم آن را از خودم جدا کنم ، صورتی هم ندارد که بگویم زشت است یا زیبا!

 

بدنه : رنگی نیست ، فقط سیاه سیاه ، هر کاری می کنم او تقلید می کند ، فکر کنم از تاریکی می ترسد چون شب ها به جز در زیر نور چراغ پدیدار نمی شود ، کاش می توانستم او را مانند دوست خود در آغوش بگیرم ولی چه چیزی را !؟ او که بدن و جسمی ندارد!

 

کاش می توانست در کار های خانه و تکالیف به من کمک کند ولی مثل اینکه او هم اندازه ی من تنبل است ، همانطور که گفتم هر از گاهی بلند و کوتاه می شود ، چه مثال خوبی برای هشدار به انسان ها که در زمان موفقیت ، مغرور و در زمان شکست ، نا امید نشوند ؛ مانند این یک بیت شعر:
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور

 

کاش این موجود سیاه می توانست شب ها برایمان قصه بگوید تا بخوابیم ولی او حتی صدایی هم ندارد ، کاش می توانستیم با هم ورزش کرده و فوتبال بازی کنیم ، کاش او هم می توانست غذا بخورد ، ای کاش ، ای کاش و ای کاش… .

 

نتیجه : بله همانطور که حدس زدید موضوع بحث ما سایه ی آدم است ، سایه ای که به مانند آینه ای برای رفتار های ماست ، سایه ای که با گریز در شب های تاریک به انسان خردمند گوشزد می کند که از بدی ها دور شده و با نمایان شدن در روز ، گوشزد می کند که به خوبی ها نزدیکتر شویم!

 

 

 

انشا طنز در مورد سایه آدم

 

مقدمه : “سایه ناحیهٔ تاریک ناشی از واقع شدن جسمی کدر بین چشمهٔ نور و صفحهٔ تصویر است” این جمله ، تعریف علمی سایه است که احتمالا برای اولین بار به گوش تان می خورد ولی به نظر من سایه آدم ها در این جمله خلاصه نمی شود.شاید بتوان گفت سایه آدم جزو آن دسته از پدیده هاست که در سایه تاریک ذهن حواس پرت ما آدم ها واقع شده است .

 

بدنه : سایه آدم ها مردمان شوخ طبعی هستند که آدم ها رو مرتب سر کار می گذارند. همه این شوخی ها از آن جا شروع می شود که سایه بدجنس روح معصوم درخت ناز حیاط را تسخیر می کند و از آن درخت معصوم یک هیولای سیاهی می سازد که بیا ببین . هیولایی که با سوء استفاده از چراغ کم سوی حیاط ، صدای بچه ی دو ساله را تا فرسنگ ها آن طرف تر بلند می کند ؛ آن هم نصف شب. سایه نمی توانم آدم ها با جنبه و بی جنبه را از هم جدا کند و همان شوخی را که با مرد گنده می کند را با بچه دو ساله نیز می کند.

 

البته سایه ها را فقط یک شوخی به حساب نیاورید . بعضی ها سایه را دست کم می گیرند و فکر می کنند سایه ضعیف است و توانایی انجام هیچ کار اثر گذاری به جز شوخی های مسخره با بچه ها را ندارد. امان از این دل غافل و از این ذهن چند لیتری . برخی سایه های خطرناک در این جهان وجود دارد که اگر که به کسی نزدیک شوند ، دیگر کارشان تمام است. غرور و ترس بزرگ این سایه های شرور هستند . با اینکه این دوسایه را خیلی کم با هم همکاری می کنند ولی اگر همان یکی شان کافی است تا روح ما آدم ها را نوکر و دست به سینه خودشان سازند.

 

با این حال ، این طور فکر نکنید که همه سایه ها بد و به اصطلاح اَخ هستند! برخی سایه های انسان دوست و با مرام هستند که به ما آدم ها کمک بسیار می کنند. درست مانند سگ با وفا که صاحبش را لحظه ای ترک نمی کند.این سایه ها ول کن ما نیستند و مثل چسب دائم العمر به ما چسبیده اند. این سایه ها هروقت که فرصت عرض اندام پیدا می کنند سعی می کنند خود واقعی مان را به خودمان نشان دهند . این سایه ها همیشه در جنگ با سایه های شرور هستند و با آگاه کردن آدم شان ، سایه های شرور رو به عقب می رانند . دمشون گرم!

 

نتیجه : این همه حرف و حدیث راجب سایه های بنده خدا زدیم ولی مواظب باش خیالاتی نشی . هر سایه ای رو که می بینی ور نداری کتک بزنی با این فکر که این سایه از همون سایه بد هاست . در ضمن خیلی با سایه ها صمیمی نشو . یهو دیدی همون رفیق جون جونیت زد ناکارت کرد و تو رو هم تبدیل به سایه کرد.خلاصه اینکه مواظب باشید و زیاد هم فکر نکنین!

 

 

منبع : سون اسکول

 

انشا درباره سایه ادم بصورت طنز و غیر طنز

انشا صفحه 55 کتاب نگارش پایه نهم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *