خانه » انشا پایه هشتم » انشا تفاوت بیدار شدن در صبح روستا و شهر

انشا تفاوت بیدار شدن در صبح روستا و شهر

انشا تفاوت بیدار شدن در صبح روستا و شهر
4.5/5 - (2 امتیاز)

انشا تفاوت بیدار شدن در صبح روستا و شهر

انشا صفحه 73 کتاب نگارش کلاس هشتم

 

 

ناگهان با صدای بانگ خروس از خواب بلند می شوم . عادت داشته ام همیشه با صدای زنگ گوشی ام که هر روز ساعت 7 صبح زنگ می خورد از خواب بیدار شوم . ولی امروز ، از آن روز های عادی نیست ، در روستا از صدای بوق ماشین هم خبری نیست . پس می توانم با خیال راحت بخوابم .

 

 

از تخت خواب بلند می شوم و به سمت پنجره اتاقم میروم . می توانم تا فرسنگ ها دور تر را ببینم ، گوسفندانی را می بینم که در دامنه کوه ها مشغول به چرا هستند و کشاورزانی که مشغول به کارند. هیچ وقت در خانه خودمان به سمت پنجره ها نمی روم . چرا که وقتی بیرون را نگاه می کنم ، تنها یک آپارتمان بزرگ غول پیکر را می بینم.پس حالا فرصت خوبی تا به اندازه کافی بیرون را تماشا کنم.

 

 

پس از چند ثانیه ، متوجه صدای بلبل ها و گنجشک ها می شوم . برای اولین بار است که صدای پرندگان را می توانم به وضوح بشنوم . در شهر ، صدای گوش خراش ماشین ها اجازه عرضه اندام به صدای دیگری را نمی دهد . در شهر هندزفری به گوش همه مردم است . اگر این وسیله نبود ، مردم چه می کردند ؟ در خانه ، خیابان و ماشین مردم به موزیک گوش می دهند و صدای دلنشین طبیعت در شهر گم شده است .

 

 

ناگهان یاد دود و دم شهر می افتم و به صورت ناگاه می خواهم پنجره را ببندم ولی یادم می افتد که در اینجا خبری از دود و آلودگی نیست.از خانه بیرون می روم و بر روی تکه سنگ بزرگی می نشینم و فقط نفس عمیق می کشم.باید تا می توانم نفس بکشم ، چرا که بعد از مدتی دیگر خبری از این هوای پاک نیست و بار دیگر باید با تنفس هوای آلوده شهر ، ریه هایم را تغذیه کنم.

 

 

ناگهان پدر و مادرم را می بینم که با عجله به سمت من می آیند.انگار آن ها هم می خواهند از این هوای پاک نهایت استفاده را ببرند.ناگهان متوجه چهره در هم پدرم می شود.پسر چرا اینجا نشسته ای ؟ زود باش وسایلت را جمع کن که داریم می رویم.همین که این حرف را می شنوم ، قلبم تکه تکه می شود . ای کاش می توانستم بیشتر در اینجا بمانم ولی افسوس که زندگی من با دود و دم شهر گره خورده است و چاره دیگری جز رفتن نیست .

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

انشا در مورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

انشا صفحه 73 کتاب مهارت های نوشتاری پایه هشتم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *