خانه » انشا متفرقه » انشا در مورد سردار سلیمانی

انشا در مورد سردار سلیمانی

اتشا در مورد سردار سلیمانی
4.5/5 - (29 امتیاز)

انشا در مورد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

انشا اول درباره سردار قاسم سلیمانی

 

مقدمه : همه ی قهرمان ها شنل و لباس مبدل نمی پوشند!، خارج از بحث ابرقهرمان های دنیای کارتون و فیلم ها، چه ابرقهرمان های واقعی وجود دارند که با ما همزیستی می کنند.

 

بدنه : به عنوان مثال در دوران کرونا از پرستاران و کادر درمان به عنوان قهرمانان سلامت یاد می شود و از قدیم الایام پلیس ها در چشم اغلب مردم مخصوصا کودکان، قهرمانانی خستگی ناپذیر اند.

 

اما قهرمانی هم وجود دارد که علاوه بر جنگیدن علیه باطل، دل های مارا هم فتح کرده است، یعنی سردار دلها، سردار سلیمانی.

 

سرداری که برای وصفش، صفتی فراتر از قهرمان باید به کار برد، سرداری که رفتار و اخلاقش باید سرلوحه زندگی مان قرار گیرد.

 

سردار سلیمانی با اینکه شهید شده است، اما راه او پابرجاست و هر فرد طرفدار حق، حضور سردار را در کنار خود حس خواهد کرد.

 

اصلا چرا راه دور برویم، همین انشا را که می توانیم با آرامش و بدون لرزه ی خودکار بخاطر اصابت بمب و اثرات جنگ بنویسیم حاصل سال ها تلاش فداکارانه ی سردار و یاران او در جبهه های جنگ است.

 

نتیجه : کسانی که از ترس سردار حاج قاسم سلیمانی ، اورا را شهید کردند اکنون باید بیشتر بترسند زیرا هزاران و حتی میلیونها سردار، راه او را ادامه خواهند داد.

 

 

انشا دوم در مورد حاج قاسم سلیمانی

 

مقدمه : سردار سلیمانی ، پشت گرمی ایران و اسلام ، از میان ما رفته است . او قهرمانی بود که حالا تبدیل به یک اسطوره برای جوانان ایران و بلکه جهان شده است . سردار هم مثل ما انسان بود ولی چه چیزی او را از میان هزاران بدنی که در خاک خوابیده اند و از آن ها تنها چند استخوان به جای مانده است ، متمایز ساخته است؟

 

بدنه : حاج قاسم کسی بود که هیچ وقت وعده های خیالی نمی داد. او ملت ایران را درست مانند ناموس خود دوست می داشت و در هر اندیشه ای که می کرد ، ملت ایران را به خاطر خود می آورد. قلب بزرگ سردار سلیمانی ، هم نبض با دل ملت ایران بود . وقتی ملت ناراحت بود ، سردار هم ناراحت بود. ناراحت از اینکه چرا ایران ناراحت است . در این مواقع بود که سردار به پا می خواست تا غم و اندوه را از چهره ایران بزداید.

 

سردار شهید ما ایران را لایق بهترین ها می دانست . معتقد ایران نبایستی از کسی بترسد . ایران حاج قاسم ، بهترین کشور جهان بود . حاج قاسم شب ها با این خیال که مردم ایران در رفاه ، آسایش و امنیت زندگی کنند به خواب می رفت و صبح ها از خدا می خواست تا به او در تحقق رویاهایش یاری برساند . حاج قاسم تا لحظه پرواز ، دست از تلاش برنداشت . تلاش حاج قاسم همچون فانوسی بود که در تاریکی و ظلمات راه درست را به ما نشان می داد و ما را به پیش می راند.

 

در زمانه ای که ثروت اندوزی و قدرت بر تخت نشسته است ، ساده زیستی و تواضع حاج قاسم شجاعانه به پا خواسته بود تا رفته رفته این امپراطوری شوم را سرنگون کند. سردار هیچ وقت به خاطر مقام یا ثروت و یا شهرت کار نکرد . او به خاطر مادیات این کار ها را انجام نمی داد. قدرت و ثروت های این دنیا ، نمی توانست آرزوی او را برآورده کند و سردار به خوبی این موضوع را می دانست . سردار خود را به سرچشمه قدرت و ثروتی وصل کرده بود که همیشگی بود. خدا به سردار چنان قدرتی عطا می کرد که فرای تصورات بود.

 

نتیجه : حاج قاسم زود از میان ما رفت ولی او فکر همه جای کار را کرده بود . سردار چیز هایی را برای ما به یادگار گذاشته است که در این دنیا شاید نتوان بهای آن ها را داد. سردار برای ما شجاعت ، میهن دوستی ، آزاده خواهی ، تواضع و هزاران ثروت دیگر به ارث گذاشته است.فراموش نکنیم شهید همواره زنده است. حاج قاسم ، همچنان سردار ماست و ما را به جلو می خواند.

 

 

انشا سوم در مورد شهید سلیمانی

 

مقدمه : افسانه ها ، تا زمانی افسانه می مانند ، که اتفاقی مانند آن در عصر ما نیفتد ، اخیرا یکی دیگر از افسانه ها به وقوع پیوست و تبدیل به خاطره ای تلخ برای تمامی آزادگان این کره ی خاکی شد؛شاید بگویید کدام افسانه؟! افسانه ی جاودانی پهلوان هایی مانند رستم و پیدا شدن فردی همتای مالک اشتر و دوباره تکرار شدن ضایعه ی تلخ حضرت ابوالفضل (ع).

 

بند : مالک اشتری دیگر معروف به سردار دلها ، با نگاه هایی به تیزی شمشیر ذوالفقار ، با قدم هایی به استواری سرو ، یعنی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

 

نامی که بر سر در قلب ما طلاکوب شده و عامل ترس سیاهدلان روزگار است ، ایشان نماد تواضع ، عدالت طلبی ، حق خواهی ، مهربانی و برای تمامی مردم آزاده سرمشق و الگویی بی بدیل است.
همان سرداری که دشمنان از ترسشان ، نه با پای پیاده و تن به تن بلکه با اسباب بازی های از راه دور خود ، اورا به بهشت و به پیش یاران خود ، یعنی سرلشکر همدانی و امام خمینی (ره) فرستادند.

 

اما دشمنان این پهنه ی سرسبز شده با خون شهیدان باید بدانند که شهید سلیمانی قوی تر از سردار سلیمانی است ، با یارانی مسلح به قدرت ایمان ، قله ی حق خواهی را فتح خواهند کرد و همه ی ایران یکصدا می خوانند که:

رفته سردار نفس تازه کند برگردد

چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است

 

همان سرداری که در یکی از مستندات با سرعت به سمت مقر داعش حمله ور می شد ولی توسط محافظانش به آرامی دعوت می شد ، همان سرداری که از خانواده ی خود گذشته بود و فرا تر از مرزهای ایران از جان و مال ایرانیان دفاع می کرد ؛ بله ، همان رفیق رهبر و مورد اعتماد حزب الله.

 

از خون سردار دلها میلیونها سردار سلیمانی روییده و سیل عظیم مردمان عاشق بر روی کاخ سفید شما نازل خواهد شد و آسمان شمارا سیاه خواهد کرد.

 

نتیجه : این موضوع را دشمنان اسلام و آزادی خواهی باید بدانند که انتقام ما برابر نخواهد بود ، چرا که سر ترامپ و امثال او به اندازه ی بند کفش سردار هم ارزش ندارد ، همانطور که سید حسن نصرالله بزرگوار فرمودند : ((کسانی که عمودی و برروی پاهای خود دکمه ی پرتاب موشک و آغاز عملیات را فشار دادند ، افقی و در تابوت به کشور خود باز خواهند گشت.))

(*سردار روحت شاد و یادت گرامی*)

 

 

انشا چهارم درباره سردار سلیمانی

 

مقدمه : به نام خدا شهید حاج قاسم سلیمانی : ما ملت امام حسینیم

 

بدنه : همه ایرانیان و حتی دنیا حاج قاسم سلیمانی را می شناسند، فرمانده ای شجاع و دلیر و بی ریا و ساده که از مردم بود و برای مردمش و رفاه و آسایش مردم و خاکش و وطنش تا پای جان جنگید. شجاعت و درایت و تاکتیک نظامی بی نظیرش حتی باعث تحسین فرماندهان خارجی بود. حاج قاسم کسی بود که سنگر و خط مقدم را به صندلی ریاست ترجیح داد. او خود مردم بود و همراه و همدل ملت بود، برای همین در دل تک تک ایرانیان جای گرفته است.

 

در روز شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی با چشمان خود دیدم که ایشان چه شان و منزلتی در نزد ملت ایران دارند، اسوه مقاومت، صبر، ادب و پایداری ، محبوب دل ها ، مومن و ولایت مدار ، ایشان مرد آسمان بود، مردم ایران درس ایستادگی و صبر را از تو یاد گرفتند سردار . هر چقدر از شان و منزلت ایشان بنویسم باز هم کم است.

 

ایشان همچون مسلم برای حسین (ع) و همچون مالک اشتر برای علی(ع) در خدمت مردم ، ولایت و رهبر عزیزمان بود.

 

شخصیت والای سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست، به راستی که او یکی ازبهترین الگوها و سرمشق برای جوانان و نسل امروزی ماست، باشد که ما نیز راه ایشان را با قدرت هرچه تمامتر ادامه دهیم و در مسیر مبارزه با استکبار دریغ نورزیم و گرچه دیگر فرد بزرگی همچون ایشان دیگر تکرار نخواهد شد اما راه و روش خود را به او و ویژگی هایی همچون رشادت، عزت نفس و دلاوری و…نزدیک و نزدیکتر کنیم تا هم خودمان به رستگاری بینهایت برسیم و هم از ایران عزیزمان با جان و دل حمایت کنیم .

 

اگر چه متولد کرمان بود ولی متعلق به همه مردم ایران بود و قلب مردم خانه مهرش بود و نامش تا ابد در تاریخ و حافظه ایرانیان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان ثبت و زنده هست

سخنان قاطع و متین که لرزه بر وجود دشمن می انداخت , نگاه نافذ و دقیق و جسارت و صلابت و قدرت ایشان زبانزد خاص و عام بود. شجاعت این مرد در مبارزه بی نظیر بود. غرور این ژنرال امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورده بود و یقینا هیچ عزتی بالاتر از شهادت برایشان یافت نمیشد .

 

آرزویش رسیدن به شهادت و پیوستن به دوستانش همچون سردار همدانی بود. شهادت سردار سلیمانی به همه جهانیان نشان داد که مبارزه با ظلم و ستم ادامه دارد. شاید سردار از نظر جسمی پیش ما نباشد ولی روح بلندش در آسمان ایران همواره پرواز خواهد کرد.

 

نتیجه : ما باید راه شهدا و مخصصوا سردار شهید سلیمانی را ادامه دهیم و نگذاریم تا دشمن گوشه چشمی به خاک و ناموس ما داشته باشد

 

 

انشا پنجم در مورد حاج قاسم سلیمانی

 

مقدمه : در این دنیای پر از ظلم و ستم یافتن فردی که در مقابل بدی‌ها قد علم کند بسیار سخت است. کسی که از هیچ دشمنی نهراسد و تنها ترسش از خداوند باشد. شجاع و دلیرانه به جنگ دشمنان اسلام و ظلم ستیزان برود و در آخر نیز جانش را در این راه فدا کند.

 

 

بدنه : همه ما جمله معروف ما ملت امام حسینیم را شنیده‌ایم. جمله‌ای که در جای جای شهر کنار عکس سردار دلها می‌بینیم. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد رشادت و حق جویی مظلومین عالم بود. او نه تنها دل‌ها را در ایران بلکه در اقصی نقاط این کره خاکی نیز ربوده بود.

 

سرداری که تواضع، فروتنی و رشادت را از دوستان و یارانش در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به یادگار برده بود. آری، چه زیباست اینگونه رفاقت‌ها. سردارها سال‌ها پس از جنگ و شهادت سرداران خرازی، همت، کاظمی و … طاقت ماندن نیاورد و به آن‌ها پیوست.

 

مگر آرزویی زیباتر از شهادت در راه خدا داریم. چه مناجات‌هایی را سردار دلها در بحبوحه جنگ در سوریه با خدا انجام داد و در آخر نیز به آرزویش رسید.

 

او مرد میدان جنگ بود. شخصی که با ذکاوت، هوشمندی و تجربه بالایش بسیاری از نقشه‌های دشمن پلید را خنثی کرد. داعشی‌ها را به درک واصل کرد و از جان و مال مردم عزیز کشورمان در خارج از مرزهای ایران دفاع کرد.

 

لحظه‌ای پیش خود تصور کنید اگر سردار سلیمانی و مدافعین حرم در بیرون از مرزها به جنگ با داعشی‌ها نمی‌رفتند چه می‌شد. این انسان‌های تندرو و نا اهل چه بلایی بر سر کشورمان می‌آوردند. سردار حاج قاسم سلیمانی خاری در چشم همه مستکبران جهان بود. شهادت سردار آن هم اینطور مظلومانه به همراه دوست و یار شفیقش ابومهدی مهندس افتخاری برای مردم ایران و عراق بود.

 

هر کسی لیاقت تشییع جنازه‌ای همچون سردار سلیمانی را ندارد.

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند بیاد

 

نتیجه گیری : خون سردار در رگ هر ایرانی جاری است. هر دشمنی که جسارت به خاک وطن نماید هر یک از این جوانان سرداری خواهند شد و به مقابله با آن خواهند پرداخت. این خاک خاک ایران است و سال‌هاست سرداران رشید همچون سلیمانی را تقدیم کرده است.

 

 

انشا ششم درباره سردار سلیمانی

 

مقدمه : اواسط دی ماه، از سال ۹۸ به بعد حال و هوای دیگری خواهند داشت. این روزها رنگ و بوی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به خود گرفته‌اند. شهادت یکی از بی‌نظیرترین سرداران ایران زمین که با شجاعتش در برابر دشمن، درس فداکاری به ما داد. سردار سلیمانی یک مرد آزاده بود.

 

بدنه : بیش از ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین راهی را شروع کرد که قرن‌هاست ادامه دارد. تنها ظاهر و شمایل آن تغییر کرده است. دفاع از اسلام و مقابله با عقاید نابجا از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود. این سال‌ها سردار سلیمانی و یاران باوفایش به خوبی راه و روش امام حسین (ع) را در پیش گرفته بودند.

 

مقابله با داعش و دفاع از حرم زینبیه در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران خواب را از چشم دشمنان گرفته بود.

 

مرد میدان جنگ کشورمان، با شجاعت و صلابتی بی همتا در وسط تیر و خمپاره، میدان داری می‌کرد. از هیچ کس و هیچ سلاحی نمی‌ترسید و با عزمی راسخ و مثال زدنی به مبارزه‌اش ادامه می‌داد.

 

سردار سلیمانی فردی متدین، با اخلاق و خانواده دوست بود. از چگونگی تربیت فرزندان ایشان می‌توان عشق به خانواده را دریافت کرد. او علاوه بر پدری مهربان و دلسوز برای خانواده خود، پدری معنوی برای همه مردم ایران بود. بدون شک سردار دلها زیباترین لقبی است که می‌توان به این بزرگ مرد تاریخ داد.

 

آرزویش رسیدن به شهادت و پیوستن به دوستانش همچون سردار همدانی بود. شهادت سردار سلیمانی به همه جهانیان نشان داد که مبارزه با ظلم و ستم ادامه دارد. شاید سردار از نظر جسمی پیش ما نباشد ولی روح بلندش در آسمان ایران همواره پرواز خواهد کرد.

 

مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند:

 

با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.

 

نتیجه گیری : راه سردار سلیمانی همواره ادامه خواهد داشت. همانگونه که سردار گفت ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم، زیر بار ظلم نخواهیم رفت. دشمنان از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ما بهره می‌برند ولی ما با اتحاد و همدلی همه این نقشه ها را خنثی خواهیم کرد.

 

 

انشا هفتم درباره حاج قاسم سلیمانی

 

مقدمه : به نام خدا:  انشای من امروز درباره سرداری است که ما هنوز داغدار از دست دادنش هستیم، بله درست است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را می گویم و ما باید الگو و روش زندگی مان را مانند ایشان ادامه دهیم

 

بدنه : ما انسان بزرگی را از دست داده ایم . شهید سردار قاسم سلیمانی ؛ مردی مومن ، با ایمان ، وطن دوست و شجاع . او تکیه گاه ملت ایران بود و تا زمانی که نفس می کشید، مردم به داشتن او می بالیدند.

 

سردار سلیمانی بدون هیچ ترس و واهمه ای عملیات های پی در پی را برنامه ریزی می کرد و دوشا دوش سربازانش به داعش می زد. وجود او سبب اتحاد مردم در سوریه و عراق نیز شد.

 

متاسفانه دشمن کور دل ، تاب و تحمل دیدن اینهمه اقتدار و عزت ایشان که حتی بردن نامشان کاخ های دشمن را به لرزه می انداخت نداشت و در اقدامی نابخردانه اوج حماقت و دیوانگی خویش را نشان داد و نه تنها سردار سلیمانی را به شهادت رساند بلکه همزمان قلب هشتاد میلیون ایرانی را به درد آورد .

 

مرد میدان جنگ کشورمان، با شجاعت و صلابتی بی همتا در وسط تیر و خمپاره میدان داری می‌کرد. از هیچ کس و هیچ سلاحی نمی‌ترسید و با عزمی راسخ و مثال زدنی به مبارزه‌اش ادامه می‌داد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند:

 

با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.

 

راه سردار سلیمانی همواره ادامه خواهد داشت. همانگونه که سردار گفت ما ملت امام حسنیم ما ملت شهادتیم، زیر بار ظلم نخواهیم رفت. دشمنان از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ما بهره می‌برند ولی ما با اتحاد و همدلی همه این نقشه ها را خنثی خواهیم کرد.

 

نتیجه گیری : خون سردار در رگ هر ایرانی جاری است. این خاک خاک ایران است و سال‌هاست سرداران رشید همچون سلیمانی را تقدیم کرده است.

 

 

انشا هشتم در مورد قاسم سلیمانی

 

مقدمه : پدر ، این همه گریه و اندوه برای چیست ؟ مگر چه شده که همه جا پر از غم و افسوس و ناراحتی است ؟ چه شده که خیابان ها پر شده از عزادارانی که گریه کنان بر سر خود می کوبند و علیه دشمن شعار می دهند؟

 

بدنه : پسرم ، ما انسان بزرگی را از دست داده ایم . او کسی نیست جز شهید سردار قاسم سلیمانی ؛ مردی مومن ، با ایمان ، وطن دوست و شجاع . او تکیه گاه ملت ایران بود و تا زمانی که نفس می کشید،هراسی در ملت نبود. و مردم به داشتن او می بالیدند.

 

پدرجان،مگر ایشان چه کرده بودند که اینقدر نزد مردم محبوب شده اند؟

 

پسرم ، زمانی که تو دو سه سالی بیش نداشتی ، یک عده انسان های شرور در این دنیا بودند که زندگی را به کام مردم تلخ کرده بودند و آسایش و امنیت را از پیر و جوان گرفته بودند ، آدمکش هایی که با اعمال خبیثان می خواستند دنیا را به آتش بکشند.

 

افرادی که خودشان را مسلمانان واقعی می نامیدند ولی تمام کارهایشان درست بر خلاف اسلام واقعی بود . تاریخ فراموش نخواهد کرد چه آه و ناله هایی که از نهاد زن و بچه ها بلند شده است . این آدم های شرور که به آن ها داعش می گوییم ، چیزی نمانده بود که خاک کشور ما را لگدمال کنند و آن موقع کسی نمی دانست چه کار های هولناکی که می خواستند انجام دهند.

 

پس آن انسان های بی رحمی که می گویی الان کجا هستند؟چرا خبری از آن آدمکش ها نیست؟مگر نمی گویی می خواستند به کشورما حمله کنند؟پس چه شد؟

 

 

هولناک وضعی بود آن زمان . بغداد ، پایتخت کشور عراق ، درمحاصره آن ها بود و رئیس جمهور سوریه ، از کشورش گریخته بود و به جز یکی دو استان ، سوریه در دستداعشی ها بود .

 

در حالی که بیشتر کشورها دور میز نشسته بودند و تلاش هایی نمادین برای برقراری صلح می کردند ، این ایران بود که به پا خاست و سردسته ما کسی نبود جز سردار سلیمانی . انگار نوری از یک دریچه کوچک شروع به تابش کرد .

 

این نور، نور امید بود ، نوری که مسلمانان واقعی جهان را بیدار کردو آن ها را به مبارزه با دشمن فراخواند . این سردار سلیمانی ما بود که بدون هیچ ترس و واهمه ای عملیات های پی در پی را برنامه ریزی می کرد و دوشا دوش سربازانش دل به دریا می زد.وجود او سبب اتحاد مردم در سوریه و عراق نیز شد.

 

داعش ، این غول بی شاخ و دم،بیش از چندماه در برابر حاج قاسم و یارانش دوام نیاوردو از پای افتاد.بچه غولی که توسط آمریکا و همدستانش غولی برای خود شده بود ولیکن شجاعت , دلاوری ، ایمان و توکل سردار چون تیری زهرآگین در قلب این غول فرو رفت.

 

نتیجه : پدرجان ، حالا می فهمم که چه بزرگمردی را از دست داده ایم . به راستی سردار سلیمانی همیشه در تاریخ جاوادان خواهد ماند و برای من و دوستانم ، بی شک الگوی شجاعت و دلاوری است.

 

 

انشا نهم در مورد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی

 

مقدمه : دلم از شهادت تو شکست و بیشتر چهره بد آمریکا برایم روشن شد، آرزو می کنیم هرچه زودتر آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نابود شوند. جمعه 13 دی ماه 98 هیچ وقت از تقویم دل هایمان فراموش نخواهد شد و کینه استکبار و غرب همیشه در دل هایمان روشن خواهد بود.

 

بدنه : روز مقاومت در تقویم ها جایش خالی بود و با آسمانی شدنت محور مقاومت جان تازه گرفت و برای انتقام خواهی و استکبار ستیزی از آمریکا و حامیان غربی و عبری و عربی، توانمندتر از گذشته به پا می خیزد.

 

رهبرم تو را شهید زنده خطاب کرده بود و تو واقعا طعم شهادت را چشیدی و حق ولایتت را کامل کردی. امروز برایت در مدرسه حجله شهادت زدیم با اشک چشم و خون دل. معلمان و دبیران همه ناراحت بودند، همه مردم ناراحت بودند، سردار قلب ها بودی و این با رفتنت برایم ثابت شد.

 

یاد و نام شما تا ابد در تاریخ و حافظه ایرانیان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان ثبت و زنده هست، شما بی شک یکی از یاران واقعی امام عصر (عج) بودید و هستید،

 

شما و مکتب شما و نهضت شما و راه و مسیری که شما و همرزمانتان که با ایثار و اخلاص و از خودگذشتگی ها و تلاش های بی وقفه تان آغاز نمودید، امروز و با نثار خون مطهرتان و جوشش و جنبش ناشی از آن تا مقصد و آرمان نهایی شما و تمامی شهدای این مرز و بوم که همانا نابودی اسراییل و آزادی قدس شریف و قبله گاه اول مسلمانان و فروپاشی آمریکای جهانخوار و مستکبر و شیطان بزرگ ادامه خواهد یافت.

 

سردار وطن، مالک اشتر زمان، حالا که آرام گرفته‌ ای؛ وقتی چشمت روشن شده به جمال عقیله خاتون، حالا، از تَهِ دل می‌ خندی؛ وقتی رفیقانِ قدیمی‌ ات را دیده‌ ای. حالا و مثل همیشه سَرَت را بالا گرفته‌ ای؛ که در دفاع از حرم عمه سادات سنگِ تمام گذاشتی. راحت بخواب سردار؛ اما بدان و آگاه باش ما فرزندان این مرز و بوم دست از دفاع بر نمی‌داریم.

 

نتیجه :  به برکت خون مقدس و مطهر شما سردار بزرگ و تمامی شهدا پرچم اسلام و میراث خمینی کبیر و امام دل ها انشاالله و با دعای خیر ارواح طیبه شما شهدای گرانقدر و والامقام به زودی زود به دست مبارک صاحب و وارث جهانی آن یعنی حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) خواهد رسید و این وعده حتمی خداوند متعال است.

 

 

انشا دهم درباره سردار قاسم سلیمانی

 

مقدمه : سردار قاسم سلیمانی که پس از شهادت به او عنوان سپهبد داده شد فرمانده سپاه پاسداران بود که به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کرد و در جنگ دفاع مقدس نیز فرماندهی لشکر 41 ثار الله کرمان را بر عهده داشته است.

 

بدنه : او کسی است که رهبر عزیزمان ایشان را شهید زنده نامیده است و سرانجام در تاریخ 13 دی ماه سال 1398 هنگام خروج از فرودگاه بغداد به دست شیطان بزرگ یعنی آمریکا ترور شد.

 

ایشان اسوه مقاومت، شجاعت، ادب و مهربانی بودند، انسانی مومن و وارسته، ولایت مدار و مردی از اهل آسمان که خداوند به ایران و ملت ایران و مسلمانان جهان تقدیم کرده بود.

 

فرماندهان با اخلاصی همچون سردار سلیمانی هر یک برای خود جلال و شکوه ویژه و خاصی دارند که با همراهی کردن امام خمینی و رهبر انقلاب نقشی دیگر در پهنه ایران بزرگ آفریدند و طرحی نو در کشورمان رقم زدند.

 

حاج قاسم یکی از این فرماندهان بود که همچون مالک اشتر برای امام علی (ع) و مسلم برای امام حسین (ع) در خدمت ولایت و ملت ایران تا پای جان ایستادند و از آن ها دفاع کردند.

 

ایشان نه در ایران بلکه در آن سوی مرزهای ایران بر قلب ها فرماندهی می کردند و با خون خودشان میان مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای دیگر پیوند ایجاد کردند و به ما یاد دادند که مسلمان باشیم و نه فقط ایرانی، یک دل باشیم و وحدت داشته باشیم و بدانیم آرمان یک مسلمان عدالت خواهی و آزادگی است و در این مورد هیچ چارچوب و مرزی برای خودش نمی شناسد.

 

یک مسلمان هر کجای دنیا باشد وقتی ببیند برادر مسلمانش در سوی دیگر دنیا مورد ظلم قرار می گیرد آرام نخواهد گرفت.

 

من متوجه شده ام که حاج قاسم نه فقط به فکر فرزندان ایران بلکه به فکر فرزندان تمام مسلمانان و تمام فرزندان مظلوم در جهان بودند.

 

نتیجه : ما کجا هستیم و شما کجا سردار …. به روح مطهر سردار صلوات!

 

 

انشای یازدهم در مورد قاسم سلیمانی

 

مقدمه : ضمن عرض سلام و درود فراوان و عرض تبریک و تسلیت بمناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خدمت امام عصر(عج)و رهبر انقلاب اسلامی تمامی شهیدان راه حق و حقیقت و تمامی مردم شریف و سربلند ایران متن خود را آغاز میکنم.

 

بدنه : میخواستم در ارتباط با این سپهبد بزرگ انشایی بنویسم اما وقتی بخواهی که ابهت و عظمت این سردار را وصف کنی قلم از کار میفتد و زبان قاصر است . آری بزرگی ایشان را نمیشود در یک نوشته بیان کرد.شکوه و شخصیت این بزرگ مرد نه تنها ایران بلکه خاورمیانه و حتی کل جهان را حیران خود کرده بود .

 

متاسفانه دشمن کور دل ، تاب و تحمل دیدن اینهمه اقتدار و عزت ایشان که حتی بردن نامشان کاخ های دشمن را به لرزه می انداخت نداشت و در اقدامی نابخردانه اوج حماقت و دیوانگی خویش را نشان داد و نه تنها سردار سلیمانی را به شهادت رساند بلکه همزمان قلب هشتاد میلیون ایرانی را به درد آورد .

 

نسیم می وزد و شاخه های درختان در این زمستان تلخ ، رقص مرگ سر میدهند و مردم داغدار ایران زمین در غم از دست دادن پدرشان می گریند،گویا این ماتم تمامی ندارد .

 

سایه حضور پربرکت ایشان هنوز نیز در کل منطقه باقی است و صد البته یاد و خاطره مبارکشان تا ابد در دلها و قلبهای مردم ایران باقی خواهد ماند و به راستی که لقب سردار دلها برازنده ایشان است.نام ایشان نه تنها در قلب تک تک مردم ایران بلکه در تمامی صفحات کتابهای تاریخ این ملت نیز حک خواهد شد.و همچنین مطابق با آیه شریفه قرآن: ( و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا… امواتا بل احیا و عند بهم یرزقون ) ایشان همواره در میان ما حاضرند و روح مبارکشان نیز همچنان حافظ این مملکت خواهد بود .

 

سردار قاسم سلیمانی در تمامی جبهه های حق علیه باطل در خط مقدم حضور داشت و گویی به استقبال شهادت میرفتند و سرانجام به آرزویشان نیز رسیدند.در طول عمر بابرکتشان حتی یک لحظه هم از اشتیاقشان به خدا و دفاع از میهن کم نشد .

 

سخنان قاطع و متین که لرزه بر وجود دشمن می انداخت , نگاه نافذ و دقیق و جسارت و صلابت و قدرت ایشان زبانزد خاص و عام بود.شجاعت این مرد در مبارزه بی نظیر بود.غرور این ژنرال امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورده بود و یقینا هیچ عزتی بالاتر از شهادت برایشان یافت نمیشد .

 

رایحه خوش امنیت در فضای مملکتمان عطرآگین شده است و هیچ ابرقدرتی نمیتواند به سرزمین ما دست درازی کند و ما همه اینها را مدیون ایشانیم.آقایی و بزرگواری شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که کلکسیونی از عناوین و افتخارات را در پرونده اش دارد آنجایی بیشتر مشخص میشود که وصیت میکند روی سنگ قبرش فقط بنویسند سرباز وطن !

 

نتیجه : شخصیت والای سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست،به راستی که او یکی ازبهترین الگوها و سرمشق برای جوانان و نسل امروزی ماست،باشد که ما نیز راه ایشان را با قدرت هرچه تمامتر ادامه دهیم و در مسیر مبارزه با استکبار دریغ نورزیم و گرچه دیگر فرد بزرگی همچون ایشان دیگر تکرار نخواهد شد اما راه و روش خود را به او و ویژگی هایی همچون رشادت،عزت نفس و دلاوری و…نزدیک و نزدیکتر کنیم تا هم خودمان به رستگاری بینهایت برسیم و هم از ایران عزیزمان با جان و دل حمایت کنیم .

 

 

انشای دوازدهم در مورد سردار سلیمانی

 

مقدمه : من در روز شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی با چشمان خود دیدم که ایشان چه شأن و منزلتی در نزد ملت ایران دارند، اسوه مقاومت، صبر، ادب و پایداری، محبوب دل ها، مومن و ولایت مدار، ایشان مرد آسمان بود.

 

مردم ایران درس ایستادگی و صبر را از ایشان یاد گرفتند. هر چقدر از شأن و منزلت ایشان بنویسم باز هم کم است. از چشمان او می توان، او را مالک اشتر زمان نامید.

 

”مالِک اَشتَر از جنگاوران و از حامیان علی بن ابی‌طالب بود و ملقب به الاشتر بود. لفظ «اَشْتَر» نسبت به شخصی به کار می‌ رود که پلک چشمش بازگردیده باشد، چون وی بر اثر ضربه شمشیری در جنگ یرموک در سال 15 هجری 636 میلادی از ناحیه چشم آسیب دید، وی را «مالک اشتر» می‌گفتند.”

 

سردار سلیمانی همچون مسلم برای حسین (ع) و همچون مالک اشتر برای علی (ع) در خدمت مردم، ولایت و رهبر عزیزمان بود. حاج قاسم متولد کرمان بود ولی متعلق به همه مردم ایران بود.

 

فرمانده قدس بود، ولی همه می گفتند که او فرمانده قلبشان بود. او همچون آرش کمانگیر با قدم هایش مرز ایران را گسترده کرد و امنیت و آرامش را به ما هدیه داد، آرش کمانگیر اسطوره شاهنامه بود و افسانه ای، سردار سلیمانی اسطوره دل ها هست و واقعی. با شهادتش تیر از زه کمان کشیده شده و مرزهای ایران بعد از این گسترده تر خواهد شد.

 

چو آرش که بردی به فرسنگ تیر چو پیروزگر قارن شیرگیر

 

بزرگان که از تخم آرش بدند سبکبار و جنگی و چابک بدند

 

منبع : سون اسکول

 

انشا درباره سردار سلیمانی

انشا سردار حاج قاسم سلیمانی

دیدگاه ها 32 دیدگاه
  1. رضا
    در تاریخ 1398\/10\/17 :

    عالی بود

  2. نسرین
    در تاریخ 1398\/10\/17 :

    انشا سردار سلیمانی تون هم مثل بقیه انشاهاتون عالی بود

  3. محمد
    در تاریخ 1398\/10\/17 :

    امیدوارم همیشه از این انشاها تو وب سایتتون بزارید .

  4. یوسف
    در تاریخ 1398\/10\/17 :

    من که خوشم اومد

  5. ...
    در تاریخ 1398\/10\/17 :

    خیلی عالی
    دستتون (یجورایی مغزتون😁) درد نکنه

  6. مسعود
    در تاریخ 1398\/10\/18 :

    واقعا انشا غم انگیز و قشنگ بود مخصوصا انشا اولی

  7. مهدی یزدانی
    در تاریخ 1398\/10\/19 :

    خیلی علی بود ممنون

  8. م
    در تاریخ 1398\/10\/20 :

    سلام خیلی بلند هستش کاش کمی کوتاه تر بود

  9. سامان
    در تاریخ 1398\/10\/20 :

    خخخیلللللللیییییییی
    عاااااااااالللللللیییییییی

  10. احسان حسینی
    در تاریخ 1398\/10\/21 :

    عالی بود تشکرمی کنم

  11. امیر
    در تاریخ 1398\/10\/23 :

    هر معلمی بخونه میفهمه از اینترنت درش آوردیم 😑😑

  12. ناشناس
    در تاریخ 1398\/10\/24 :

    عالی بود دستتون دردنکنه

  13. عرشیا
    در تاریخ 1398\/10\/24 :

    واقعا مرسی خیلی عالی بود مخصوصا انشای اولی دمتون گرم

  14. دانیال
    در تاریخ 1398\/10\/28 :

    انشا بهتر از این نداریم.چه بخواهی چه نخواهی،این بهترین انشا تاریخ است.

  15. امیر
    در تاریخ 1398\/11\/01 :

    انشا هاتو عالی هستن خیلی ممنون من تو عمرم همچین انشایی ندیدم

  16. هدی
    در تاریخ 1398\/11\/14 :

    حرف نداشت.معرکه بود. انشا آخری که دیگه بهتر .

  17. R
    در تاریخ 1398\/11\/28 :

    خدایی ی چیزی بزارید ک ما بنویسیم ببریم مدرسه ضایع نباشه :/

  18. محمد رضا
    در تاریخ 1399\/02\/02 :

    عالی

  19. محمد
    در تاریخ 1399\/02\/16 :

    بدون نقص عالی غیر قابل توصیف دیگه اصلا خوبی این انشارو بازبون نمیشه گفت

  20. محمد
    در تاریخ 1399\/02\/16 :

    بدون نقص

  21. علی‌آرامش
    در تاریخ 1399\/03\/09 :

    شادی‌روح‌فرمانده‌سپاه‌ولی‌صلوات

  22. مینا
    در تاریخ 1399\/07\/16 :

    ممنون❤ عالیه ولی من هر دفعه میزنم تکراریه لطفاً این ودرست کنید ممنون❤ اسم من مینا از تهران 🐇

  23. کرار
    در تاریخ 1399\/09\/18 :

    این انشا به معلم دادم بیست گرفتم20 ❥♛✪

  24. سادات
    در تاریخ 1399\/09\/23 :

    چه قمگین

  25. باران
    در تاریخ 1399\/10\/08 :

    عالی بود ولی یکم شاد تر

  26. فردوس
    در تاریخ 1399\/10\/10 :

    عالی بود حرف نداره💞💞💞✨✨✨
    ولی یه انشا بذارید یکم کمتر تابلو باشه 😐😐😐

  27. زهرا
    در تاریخ 1399\/10\/11 :

    عالی بود ممنون از شما خدایی هیچ انشایی تا به‌حال مثل این انشا نبود دمتون گرم

  28. Aidin
    در تاریخ 1399\/10\/14 :

    کوتاه بود بهتر بود

  29. لیلا
    در تاریخ 1399\/10\/15 :

    ببخشید یه کلمه های بزرگونه داشت خیلی ضایعه است

  30. ستایش
    در تاریخ 1399\/10\/22 :

    تابلوعه معلم میفهمه تو اینرنت بوده :/

  31. Jimin
    در تاریخ 1400\/10\/19 :

    عالی بود ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *