خانه » انشا پایه هفتم » انشا در مورد صدای زنگ آخر پایه هفتم

انشا در مورد صدای زنگ آخر پایه هفتم

انشا در مورد صدای زنگ آخر پایه هفتم
3.7/5 - (3 امتیاز)

انشا درباره صدای زنگ آخر پایه هفتم

انشا صفحه 73 کتاب نگارش پایه هفتم

 

مقدمه : هر ثانیه گویی صد ها دقیقه شده ! ، عقربه های ساعت حرکت نمی کنند! ، معلم خسته شده ، دانش آموزان بیشتر ! ، دست ها آخرین تلاش خود را برای استوار نگه داشتن خودکار و مداد انجام می دهند .

 

 

بدنه : صدایی امید بخش ، روح انگیز و دل نشین ، روح آدم را تازه می کند ، صدایی که گویی این جمله را بازگو می کند : (( توآزادی ! )) ، صدایی که مانند تفنگ آغاز مسابقه ی دو میدانی شلیک می شود و دانش آموزانی که به منزله ی شرکت کنندگان این مسابقه اند از روی پله ها پرواز می کنند !

 

 

صدایی که برای هر فرد معنای خاص خود را دارد ؛ صدایی که آقا یا خانم معلم را به خانواده ، استراحت و یا طراحی سوالات سخت فردای دانش آموزان می رساند ، صدایی که دانش آموز تنبل کلاس را به شیطنت راه مدرسه ، خوراکی و چرت ظهرش می رساند.

 

 

صدایی که دانش آموز نگرانی را به مراقبت از مادر یا پدر مریض خود می رساند ، صدایی که برای بعضی از دانش آموزان زرنگ کلاس مفهوم خاصی ندارد و باز هم آن ها را به سمت درس و مشق در تمام روز می رساند ، برای مستخدم مدرسه به معنای شروع تمیز کاری است و برای عوامل مدرسه نمایانگر برنامه ریزی های آخر برای آینده و ریزه کاری های اداری است.

 

 

نتیجه : شاید صدای زنگ آخر مدرسه تکراری و کلیشه ای به نظر برسد ، ولی یادتان باشد که ممکن است ، این صدا دیگر برای ما یا دیگران تکرار نشود ، شاید دیگر فردایی نباشد ، شاید موقع فارغ التحصیلی ما باشد و یا شاید… ، پس باید قدر تک تک لحظات را بدانیم و کارهای مورد علاقه ی خود را به تعویق نیندازیم تا روزی حسرت آن ها را نخوریم…!

 

 

منبع : سون اسکول

 

انشا در مورد صدای زنگ آخر پایه هفتم

انشا صفحه 73 کتاب مهارت های نوشتاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *