خانه » انشا پایه نهم » انشا صفحه 31 کتاب مهارت های نوشتاری نهم

انشا صفحه 31 کتاب مهارت های نوشتاری نهم

انشا صفحه 31 کتاب نگارش پایه نهم
3.8/5 - (10 امتیاز)

انشا درباره روز اول مدرسه پایه نهم صفحه ۳۱

 انشایی با موضوع آزاد با استفاده از همه ی گونه های کاربرد واژگانی

 

موضوع انشا : روز اول مدرسه

 

مقدمه : به احتمال زیاد اغلب شما با شنیدن عبارت (( روز اول مدرسه )) یاد خاطرات خود می افتید و این را هم باید گفت که هر فرد خاطره ای مختص خود را دارد و اجتماع این خاطرات رنگارنگ کلمه ی نوستالژی را به وجود می آورد.

 

 

بدنه : نوستالژی هارمونی ناراحتی و لذت و خوشحالی است ! ، ناراحتی و افسوس از گذر زمان مخصوصا دوران کودکی و احساس لذت و خوشحالی از به یاد آوردن خاطرات شیرین حتی با دیدن یک عکس قدیمی یا حتی یک عبارت مانند (( روز اول مدرسه )).

 

 

روز اول مدرسه پر از پیش هم قرار گرفتن تناقض هاست! ، در یک طرف دانش آموزی خوشحال ، مشتاق و با نشاط نشسته است در حالیکه در طرف دیگر دانش آموزی غمگین و نگران نشسته است ؛ در یک طرف دانش آموزی با دوست جدید خود گرم صحبت است و در طرف دیگر چشمان دانش آموزی خیره به پدر و مادرش است که مبادا او را در این جای ناشناخته رها کند!

 

 

روز اول مدرسه عبارتی آشنا برای پیر و جوان است ، جهنم و زندانی برای افراد تنبل است ، در حالیکه بهشت و راه آزادی و نجاتی برای فرد سخت کوش و درس خوان است ؛ هدف مدارس یکی است و آن تعلیم و تربیت است ، اما مدارس بزرگ و کوچک دارند ، دولتی و غیردولتی دارند ، بالاشهر و پایین شهر دارند و… .

 

 

نتیجه : از همان روز اول هم کسانی هستند که به فکر نقشه ی فرار اند و این موضوع در آینده ی آن ها بسیار تاثیر گذار است ، ولی این را بدانید که از قدیم گفته اند ، هر کس بخواهد ، درسش را می خواند و هیچ چیز جلودارش نیست ، ولی اگر بخواهد… !

 

 

منبع : سون اسکول

 

 

پایان انشای صفحه ۳۱ کتاب مهارت های نوشتاری کلاس نهم

به دلخواه موضوعی را برگزینید و به هنگام نگارش از همه گونه های کاربرد واژگانی مترادف، متضاد، شبکه معنایی گسترش واژه و تنوع افعال بهره بگیرید

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. امیرعلی
    در تاریخ 1399\/08\/13 :

    عالی

  2. ابوالفضل
    در تاریخ 1399\/09\/07 :

    خیلی عالی بود
    ممنون🙏🌹

  3. محمد
    در تاریخ 1399\/09\/14 :

    بیست حرف نداره

  4. حلیا
    در تاریخ 1400\/09\/07 :

    مرسی✨

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *