خانه » انشا پایه نهم » انشا در مورد فیل و فنجان پایه نهم

انشا در مورد فیل و فنجان پایه نهم

انشا در مورد فیل و فنجان پایه نهم
4/5 - (16 امتیاز)

انشا درباره فیل و فنجان 

انشا صفحه 21 کتاب مهارت های نوشتاری پایه نهم

 

انشا اول درباره فیل و فنجان

 

مقدمه : به احتمال زیاد همه می دانند که در نبرد بین فیل و فنجان ، فیل برنده خواهد شد ، آن هم نبردی که فقط در حد چند ثانیه با یک لگد فیل تمام خواهد شد!

 

 

بند : اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که اصلا فنجان فرصت دفاع از خود ندارد و یا حتی اصلا نمی تواند حرکت کند ، یا فکر متفاوت دیگری که برنده را فنجان اعلام می کند آن هم از طریق درد ناشی از تکه های شکسته ی فنجان در پای فیل که مثالی مناسب برای این عبارت است که((اگر در آستانه ی باختن هستی ، نگذار حریفت بازی را ببرد !))

 

 

اگر فنجان ها متحد شوند چطور ، آن وقت دریای اتحاد فنجان ها ، ظلم فیل هارا خواهد شست ، حال اگر این افکار فلسفی را کنار بزنیم ، و فیل و فنجان را در معنای کوچک و بزرگ به کار ببریم باز هم می توانیم بفهمیم ، که این دو بدون یکدیگر وجود نخواهند داشت .

 

 

مثالی از تفاهم کوچک و بزرگ در رابطه های آجر ها با ساختمان ، سلول ها با بدن انسان ، شن و ماسه در سفالگری و یک نفر در مقایسه با جامعه و غیره می توان مشاهده کرد ، چه بسا فیل هایی که غذای خود را از درون فنجان می خورند !

 

 

شاید برخی فنجان هارا نیز دیده باشد که طرح فیل بر روی خود دارند ، این نمادی است برای انسان هایی که رویاهای بزرگ در سر دارند و اگر پشتکار لازم را داشته باشند می توانند به گروه فیل ها ملحق شوند.

 

 

البته برعکس این مطلب نیز ممکن است ، یعنی چه فیل هایی که ارزش واقعی خود را ندانسته و اعتماد به نفس خود را ازدست داده و خود را کم ارزش جلوه داده اند ، اعتماد به نفسی که می تواند فنجان را فیل کند ، همانطور می تواند فیل را فنجان کند!

 

 

نتیجه : با نگاهی دقیق تر می توان فهمید که فیل و فنجان و کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر معنا می گیرند و مانند تاریکی و روشنایی هر دو لازمه ی تداوم زندگی هستند ، چه برای انسان و چه برای غیر انسان!

 

 

انشا در مورد فیل و فنجان پایه نهم

انشا دوم در مورد فیل و فنجان

 

مقدمه : فیل و فنجان ، همه ما وقتی این دو را کنار هم می بینیم ، می گوییم : معلوم است ، فیل فنجان را له می کند . مسئله اینجاست . چرا باید فیل و فنجان کنار هم قرار بگیرند ؟ آیا منطقی است ؟

 

 

بدنه : تصور کنید به جای فیل و فنجان ، میگفتیم فیل و مگس . آن وقت چه اتفاقی می افتاد . مگس به راحتی می توانست فیل را از پای در بیاورد . حالا تصور کنید مگس و فیل در برابر یک قورباغه قرار بگیرند . قورباغه مگس را مثل آب خوردن قورت می دهد ولی مقابل فیل له می شود.میتوانید بگویید بین این 3 حیوان کدام برترین است؟به نظر می رسد که امکان پذیر نیست .

 

 

برگردیم به فیل و فنجان خودمان . بیایید فیل را با فیل های دیگر و فنجان را با فنجان های دیگر مقایسه کنیم . در بین فیل ها ، فیلی که بدنش تنومند ، رنگش زیباتر ، خلاصه در هرزمینه ای دارای بهترین ویژگی ها باشد ، برترین فیل است . ولی فیلی هست که در هر زمینه بهترین ها را داشته باشد ؟ مسلما نه . در مورد فنجان ها همینطور . پس این مقایسه نیز به کلی اشتباه است .

 

 

حال تصور کنید اگر ما فیل و فنجان را با هم مقایسه کرده می کردیم و فیل را برتر از فنجان می دانستیم ، اصلا بعید نبود که فنجان خود کشی کند و خودش را بشکند ! یا اگر فنجان را برتر می دانستیم ، فیل تا آخر زندگی اش خودش را به چشم یک فیل همیشه بازنده و ضعیف می دید !

 

 

نتیجه : انیشتن : ” هر کسی یک نابغه است . ولی اگر یک ماهی را از روی توانایی‌ اش در بالا رفتن از درخت قضاوت کنی ، آن ماهی تمام عمرش را با این باور زندگی خواهد کرد که یک احمق است . ”

 

 

 

انشا-درباره-فیل-و-فنجان

انشا سوم در مورد فیل و فنجان

 

مقدمه : فیل و فنجان ، شاید در نگاه اول بی ربط به نظر برسد و از نظر هرکس متفاوت معنا شود ، یا شاید نویسنده ای برای الهام به طبیعتی مدهوش کننده رفته و در حال الهام گرفتن از بالکن خانه ی جنگلی خود و نوشیدن چایی از فنجان ، رهگذری به نام فیل از آنجا گذشته است ، و این عبارت بر سر زبان او افتاده است و با جوهر سرنوشت ساز قلم خود آن را نوشته است ، کسی چه می داند!

 

 

بدنه : در بررسی کلیشه ای ، اصطلاح ” فیل و فنجان ” برای مفهوم بخشیدن به پارادوکس میان بزرگ و کوچک بیان می شود ، چه پارادوکس زیبایی!

 

 

در نگاه اول ، اغلب افراد دوست دارند نقش فیل را بازی کنند ، ولی برای رسیدن به ایستگاه فیل شدن ، نمی دانند باید از روی چه فنجان هایی پرش کنند ! ؛ بله ، فیل شدن آنقدر هم آسان نیست ؛ چه فنجان هایی که با جثه ی ریز خود به زیر پای فیل ها رفته و باعث لغزش و سقوط آن ها به دره ی فراموشی و خواری شده اند!

 

 

کم نیستند فنجان هایی که شهرت جهانی یافته و حتّی از فیل ها هم تاثیرگذار تر شده اند ، و اما برعکس چه افرادی که برای فیل شدن دل نازک فنجان هرا شکسته و با خرد کردن آنان به هدف خود یعنی فیل شدن رسیده اند.

 

 

گاهی فنجان ها در تاریخ نقش هایی داشته اند که فیل ها حسرت ان را کشیده اند ، فنجان هایی که با درونمایه ی تلخ و زهر آلود خود شخصیت های مهمی را به دیگر دنیا فرستاده اند و چه فیل هایی که برروی آن ها کجاوه گزاشته شده و در حال نوکری اند.

 

 

اما فیل بودن هم خوبی های خودش را دارد ، مثلا کسی نمی تواند با آب گل آلود پارچ ذهنیت مریض خود ، تو را مانند فنجان پر کند ، یا هر وقت از کار افتادی ، تورا به گوشه ی خیابانی به نام فراموشی پرت کند ، زیرا تو همیشه فیل خواهی ماند!

 

 

نتیجه : به طور کلی چه از لحاظ ادبی و چه از لحاظ بصری ، این اصطلاح بررسی شود ، همه به یک جهارراهی به نام تصمیم ختم خواهد شد ؛ که انتخاب راه درست از میان زیر گذر فنجان ، رو گذر فیل ، میانبر افراط و یا راه مستقیم میانه روی بر عهده ی خود افراد است.

 

 

 

منبع : سون اسکول

 

تمامی انشا های صفحه 21 

( گذر رودخانه , آدم فضاییاذان , شانس , فیل و فنجان )

 

 

 

انشا درباره فیل و فنجان به همراه بدنه مقدمه و نتیجه

انشا در مورد درمورد درباره فیل و فنجان انشا صفحه 21 ۲۱ کتاب مهارت های نوشتاری نگارش پایه کلاس مقطع نهم به همراه با بدنه , مقدمه و نتیجه .

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. Ehsan
    در تاریخ 1399\/07\/16 :

    خیلی خوب و عالی بود 😉

  2. Mina
    در تاریخ 1400\/03\/18 :

    قشنگ بود 👍

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *