خانه » انشا پایه هشتم » انشا درباره بوی سیر پایه هشتم

انشا درباره بوی سیر پایه هشتم

انشا در مورد بوی سیر
5/5 - (1 امتیاز)

انشا در مورد بوی سیر

انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم

 

مقدمه : از قدیم گفته اند ، بهترین راه رفع بوی بد سیر از دهان ، نخوردن آن است ! ، و چه مثال هایی که به سیر بیچاره و بوی بد آن نسبت داده اند ، که البته این بوی بد بی دلیل نیست !

 

 

بند : در ابتدا گفتیم که بهترین راه رفع بوی بد سیر از دهان نخوردن آن است ، چه مثال زیبایی برای یک واقعیت مهم ، واقعیت اینکه ، زندگی ما مانند کاغذ ، مداد و پاک کن نیست که هر وقت خواستیم ، اشتباهات خود را پاک کنیم و از نو شروع کنیم ، بلکه یک اشتباه ممکن است ، تمامی مسیر زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد و بعد از رخ دادن اشتباه یا گفتن عباراتی نادرست ، به عبارت کاش ، آن را انجام نمی دادم می رسیم ، چقدر این مثال مانند مثال بالاست ، نه !

 

 

بوی سیر به ما یاد آور می شود که برای رسیدن به برخی چیز ها باید تاوان پس بدهیم ، یا به نوعی ، تمام تلاش خود را بکنیم ، به عنوان مثال ، برای رسیدن به تندرستی و بدنی سالم باید بوی بد سیر را تحمل و حتی بدبینی اطرافیان را هم به چشم بخریم !

 

 

البته زمانبندی در خوردن سیر هم مهم است ! ، و یادآور برنامه ریزی برای زندگی می شود ، که در مثال خوردن سیر ، با برنامه ریزی مناسب و خوردن سیر در مواقعی که بیشتر در خانه هستیم ، می توان از سخنان کنایه آمیز مردم و نگاه بد آن ها به دور باشیم ، در زندگی نیز ، اگر برنامه ریزی مناسب وجود نداشته باشد ، چیزی تیز تر از زبان مردم ، نصیب مان می شود ، یعنی شکست و خود کوچک بینی .

 

 

بوی سیر یاد آور چه چیزهایی که نمی شود ، یاد آور بهار ، یاد آور شمال ایران ، یاد آور آش دوغ داغ مادربزرگ و یاد آور حرف های تسکین بخش پدر یا مادر که می گویند ، بیخیال حرف مردم باش و لذت طعم این گیاه بد بو را ببر !

 

 

نتیجه : شاید بوی سیر ، در ابتدا برای بسیاری از انسان ها وسوسه کننده باشد ، ولی یادتان نرود ، همین وسوسه هاست که زندگی انسان را به سمت بوی بد تباهی و پشیمانی سوق داده ، و معلوم است که راهی برای خلاصی از این بو وجود ندارد و نخواهد داشت ، به غیر از انجام ندادن آن ها!

 

منبع : سون اسکول

 

انشا در مورد بوی سیر

انشا درباره بوی سیر صفحه 62 کتاب نگارش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *